|
|
|
|---|---|
|
Hej, ska sälja av en gammal bil här nu och upptäkte att jag inte har någon gul del av registreringsbeviset och att jag inte kan beställa något nytt då jag är 50mil från där jag är skriven över sommaren och de skickar de inte vart som hälst. kan man göra ägarbyte på något annat sätt utan den? mvh | |
|
Inte en chans. If it works, don't fix it. |
|
|
Kan inte tänka mig att det går utan den gula delen. Det är den som är ägarbeviset och det som ska fyllas i vid ägarbyte. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Kolla regnumret på Transportstyrelsens fordonsfråga Länk Högt upp på svarssidan som kommer upp står det när senaste EU-regbevis är utfärdat. På fordon som inte bytt ägare sedan EU-regbevisen infördes kan det stå något i stil med "nytt registreringsbevis ej utfärdat, det gamla gäller" = det gamla blå från den tiden det bara fanns en del fungerar för ägarbyte. |
|
|
Om du väljer direktbetalning skickas beviset till din hemadress så om du har eftersändning av din post borde det funka att beställa en ny del 2. Skall du vara riktigt säker att det funkar som jag tror får du kolla med transportstyrelsen. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Dom e ju för roliga..Först drar dom in SMS fråga på bilar å Nu: ÄNDRAD LEVERANSTID AV REGISTRERINGSBEVIS Transportstyrelsen har övergått till att skicka registreringsbevis som ekonomibrev vilket innebär att de levereras inom 5 vardagar. Anledningen är att spara pengar och skona miljön. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.