|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar jag bli less på allt bromsdamm som blir väldigt fort på fälgarna.... :-( Har originalbelägg runt om och tycker alltså att dom dammar väl mycket. Vilka ska man välja om man vill ha samma eller bättre kvalité men med mindre damm? EBC har man hört en del bra om men hur är det med dammet? Niklas Fransosen | |
|
EBC dammar mer än orginal. Ska få mindre nog ge sig på Carbotech från PEAN men de sliter mer på skivan istället. M V H Stephan |
|
|
Enligt min egen erfarenhet dammar EBC Green Stuff högst väsentligt mindre än orginal. Kör nu med Red Stuff Ceramic och de dammar också mindre än orginal men lite mer än Green Stuff vad det verkar. Har ingen aning om hur Blue Stuff och Yellow tuff dammar. Jag handlar mina EBC grejer här: Länk --- Bilblogg: Länk |
|
|
Hmmm en omgång vax är ju definitivt billigare än nya bromsklossar :-D Nu tycker ju jag att mina fälgar är blanka och fina, precis efter tvätt... men vaxade är dom ju inte! Får ge mig ut med vaxet och fila lite och se om det blir bättre. Niklas Fransosen |
|
|
Falsterbo, Tack för tvättrådet :-) Har letat på nätet och hittat Autosmarts fälgvax som sägs vara bra. Har inte köpt än men det kostade under hundringen på Classe så jag ska nog ta en sväng därom i morgon. Fälgarna är rena och däcken smorda med BMW reifenglanz (pumpspray) som jag lägger på med därför avsedd svamp. Trots att bilen är superblank och vädret perfekt har jag inte kört med bilen. Vill inte att den ska bli skitig..... Håller med dig till fullo, det ser så mycket bättre ut med rena och snygga däck :-) Det blir nog en liten tur nu trots allt, värsta värmen har lagt sig. Jo så får det bli!!! Niklas Fransosen |
|
|
Jag kör med Carbotech XP8 och PFC skivor. Dammar något fruktansvärt, så har du rena fälgar högt prioriterat köp inte de...! Å andra sidan är dammet just dess enda nackdel:) |
|
|
Tack för tipset Wingard. jag har köpt Autosmarts fälgvax och ska prova det. Blir jag inte nöjd så vet jag i alla fall vilka klossar jag ska undvika. Har inte lagt på det ännu så jag vet inte hur det funkar. Dessuto regnar det nu och då står bilen still och det blir inget bromsdamm... :-D Kanske den bästa??? lösningen om man inte vill ha nåt bromsdamm hahahaha Har inte fallit för frestelsen att köra på bana, men skulle det bli så förstår jag det som Carbotechs grejor är bra där :-) Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.