AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
463

Ros till bildelsimporten i allt elände!

Hallå där!

Som en del av er redan vet så skulle jag hämta min SuperSprint ljuddämpare idag från Bildelsimporten i Uppsala. Efter att man hade kört 9mil och kört lite vilse i Uppsala så hittade man fram. Parkerar bilen på grus planen och går in i deras Butik. Frågar efter Christer (som e lite upptagen), men tillslut kommer han. Väldigt trevlig kille som tar fram alla papper för att hjälpa med en avbetalning. (Har inte råd med 4495:- just nu) =) Frågar om det går bra med ett Nordea konto. Han kollar i datan å säger: nej. =( Fasiken också tänker jag. Han kollar på mitt kontokort. -Hmmm, visa-electron. Det ska ju funka... Efter att datan hade accepterat kortet så tar jag mig en snabb titt på ljuddämparen. Frågar Christer: Du, är det dubbla rör som går till Katten??? Hmmm.... Christer blir lite osäker och går ut å kollar under min bil. -Det sitter en enkel-anslutning till katten på din, säger han. VA FAAAAAAAAAAAAAN!, tänker jag =( Vi går in å kollar Art.nr på ljuddämparen. Det står samma som i katalogen och den ska passa min 320. Christer ringer en kollega som har hand om leverans. De kommer fram till att det står fel art.nr på ljuddämparen. Christer säger tillslut till mig att den ljuddämparen som jag ska ha finns inte ens i sverige. Den som finns har DTM-pipor... BLÄÄÄÄÄ tänker jag. -Nej, det går inte för sig! Christer är jätte ledsen över missödet och säger att han kan beställa hem en ljuddämpare från Italien. Visserligen tar det 3 veckor men det är det värt... Därefter visar det sig att det står fel pris i katalogen. Den som jag ska ha var dyrare. Men jag fick en ny för samma pris som överenskommet. Dessutom så skickar han hem den till min dörr gratis. Det är vad jag kallar service! STORT TACK till Christer! =) Men dagen var inte slut efter detta. När vi kommer in till Vallentuna på väg mot Åkersberga så är det mkt trafik. Jag bestämmer mig för att köra igenom Täby Kyrkby istället. När vi står vid ett röd lyse så ser jag en Svart SEAT kommandes bakom. Tänker inte mer på det. Men när man sedan hör gummi skrika bakom en och känner hur hela bilen gungar till tillsammans med ett "DONK-ljud" så blir man ngt chockad! Ställer bilen på sidan av vägen i en massa "jord" och kliver ur. Ur den svarta SEAT:en kommer en tjej i ca 25års-åldern. Ojojoj säger hon. Det hände inget med din bil, säger hon när hon står 10-meter ifrån och inte ens har kollat närmrë på min bil. (Typsikt tjejer) =) Till min förvåning så ser jag inget speciellt på min bil. Tror att det är en massa repor på den men det va smuts/damm. Hennes bil däremot fick lite sprickor i plasten vid lampan och stålkastar spolaren gick av. Det sprutade en massa spolar vätska från bilen. Den kanske grät =) Iallafall, när jag sedan kom hem så tvättade jag bilen. Har inte sett någon skråma än, men ska ställa henne i solen och se närmre. Men det är nog inget man kan göra åt ifall det e ngt litet. Ska iallafall ringa tjejen och hälsa att Bettan mår bra (om det inte finns repor som syns i solen såklart!) =) Det skumma va att när hon klev ur sin bil så sa hon: -Förlåt, mina bromsar funkade inte. =) Ummm... tänkte jag. Varför skrek däcken då??? =) Brist på koll eller seg högerfot??? Jaja.... Tur att vi blev oskadda iallafall. Hoppas man får bättre dagar i fortsättningen.

Ha det bra gott folk!

Mvh Tobias
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Tobbe, kan man sätta ett M3 avgassystem på min 320? Har hittat ett som suttit på en M3 -95
Hände samma sak för mig här om veckan. Ett par i 40 års åldern kör in i mig efter ett längre däckstjut från deras sida. Kör in till en mack i närheten och finner att min 325'a E36 inte har en skråma medans denne mannens mazda har sprucken kofångare.. kanske tur att solen värmt upp min svarta kofångare eller något liknande.. tur för mannen som körde på om inte annat..

Länk
Var tjejen snygg??
J
146
J
M5 -93
540iA -93
Har ni sett i filmerna där en BMW E34 krocktestas och kofångaren fram trycks in ca 7 cm och fjädrar sedan ut,
inte dåligt.

Länk

/J
Det kan ju finnas skador man inte ser.....

/Bimmerman

Länk
Nja =) Tjejen var tyvärr inte särskillt snygg =) Annars hade man ju kunnat lägga in en stöt mitt i eländet hihi. Ja, kofångaren på E36an kanske e lite elastisk bak me =)

Mvh Tobbe
Hej igen!

Har du konstaterat att det inte finnes några repor bak på bilen *puh*. Rätt otroligt med tanke på smällen. Däremot så har de svarta plastbitarna (3st) som går runt kofångaren bak rubbat på sig. De två springorna som är där bak mellan platsbitarna har vidgat sig. Har försökt att lossa på dem och klämma fast dem, men de sitter som sten. Ser lite störande ut när man vet att det inte ska va så. Ska höra med BMW. Tjejen sa dock att självklart skulle hon betala om det blir några kostnader.

Ha det!

Mvh Tobias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.