|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag blir tokig på detta! Allt fungerar jättebra med ipod och usb, men jag kan inte få ID3 Taggarna att fungera! står bara CD 5-99 när jag för in ett usb minne! eller när jag spelar musik från någon enhet står det också bara CD 4-01 etc. Har provat att föra över config filer via usb utan framgång, några tips? | |
|
Fick rätt på eländet, när spelaren visade cd 5-99 skulle man hålla inne fast forward 10 sek, sedan visade den cd 1-01, där ändrade jag till cd 1-04 så fick jag upp texten, höll inne FF i 10sek för att spara. Nu funkar texter men min ipod visar IPOD UI hela tiden när jag spelar musik, men usb disken visar id3 tags...grrr |
|
|
Hittade något på Densions hemsida, men förstår inte hur man byter mode. In iPod UI mode the communication between the iPod and Gateway is limited therefore id3 tags cannot be displayed on the screen. If the Head Unit is text capable “iPod UI” text will be visible on the screen. You have text only if iPod GW or USB source is selected. |
|
|
Solution: There are two different iPod modes are available: 1. Gateway UI (Controls via Head Unit) Select disc 6 and select track 3 and press and Hold FF button about 2-3 seconds 2. Ipod UI mode: (Controls via iPod's touchwheel) Select disc 6 and select track 2 and press and Hold FF button about 2-3 seconds We have to create an excel sheet where the user can find all of the text compatible Head Units Ska testa imorgon! |
|
|
Hej, har du löst problemet? Är intresserad då jag ska beställa en GW300 till samma org.stereo när jag får semester. Sökte på "gateway 300" och det verkar vara flera som har problem med taggarna, kanske kan hjälpa dig? Mvh Henrik. |
|
|
Hej! Jag löste problemet med TEXT TAGs såhär : När spelaren visade cd 5-99 skulle man hålla inne fast forward 10 sek, sedan visade den cd 1-01, där ändrade jag till cd 1-04 så fick jag upp texten, höll inne FF i 10sek för att spara. |
|
|
Tack för svaret. Har funderat lite på detta med att styra iPoden via org.stereons knappar och ratt. Det finns ju så få knappar... hur fungerar det exempelvis om man ska gå in i en spellista, och sedan en underspellista till denna? För det är väl inte som på BMW:s orginal dito, att man är begränsad till 6 speciella spellistor? Mvh Henrik. |
|
|
Hej! Jag har inte märkt någon särskild begränsning. På bmw stereon har du radio knapparna 1-6. Med knappt 1 byter du album, vilket syns i displayen, med knapp 5 byter du låt på valt album, med knapp 4 kör den alla låtar i bokstavsordning från hela mp3 arkivet. Med knapp 6 väljer du source, AUX, USB, IPOD... dom andra knapparna är jag lite osäker på. Du byter låt eller album med knapparna på ratten, höj / sänk volym. Detta är dåligt dokumenterat men har provat mig fram lite. Jag kör själv en stor hårddisk Western Digital på 120GB som inte behöver extra strömmatning. Mycket roligare än IPOD. Jag har dragit kablarna till glasögonfacket till vänster om ratten. Borrade ett litet hål i lådan, det var väldigt enkelt, dra kablarna dit gick på 10 minuter, behövde bara ta ut stereon och ta loss glasögonfacket, har aldrig gjort detta förut, allt gick bra! Dension lådan ligger utan stereon, finns utrymme till höger ovanpå AC enheten. Viktigt att du beställer rätt Dension paket beroende på om du har en stereo från 02 och bakåt eller frammåt. Min är en 04 då har jag flatstift varianten. Är väldigt nöjd med min dension. Lycka till! |
|
| Förlåt, under stereon, inte utan :) | |
|
Tack för svaret, verkar vara en lovande produkt! Dock är jag fortfarande lite fundersam över detta med att byta spellistor. Lag lyssnar sällan på album, utan på podcasts, och de ligger ju sorterade i spellistor och inte i album, men funktionen är kanske den samma (samma knappar för att byta spellista som att byta album)? Mvh Henrik. |
|
|
Skulle beställa en GW300 nu. Vid beställningen får jag frågan om CD-växlaringången sitter fram eller bak i bilen. Någon som vet detta? Mvh Henrik. |
|
| Om du har cd växlare??? Jag har ingen cd växlare. Dock har jag utgång till cd växlare på business CD stereon, så jag har ingången fram. Har du cd växlare bak, har du troligtvis ingången bak????? | |
|
Beställ din gateway här annars, dom är proffs här, och vet vad som passar bmw. Länk Jag beställde på mail, och postförskott. |
|
|
Nu har jag fått hem GW300. Har inte hunnit installera den ännu. Dock blev jag fundersam när jag saknaden en anslutningskabel till iPoden. Trodde att denna skulle följa med. Fick endast med en USB-sladd. Dock kan jag ju använda min orginal- iPod-usb sladd för att ansluta iPoden. Jag blev fundersam då förpackningen var bryten. Frågan är alltså om jag skulle ha fått med en kabel för att ansluta iPoden? Mvh Henrik. |
|
| hej ipod är ett tillbehör, ingår ej i standard kitet. | |
|
ok, men då bör jag klara mig utan denna kabel? Tänkte om det en specialkabel som gör att GW300 känner av att det en iPod som ansluts (så den inte tror att det är ett usb-minne om jag ansluter via medföljande kabel. blie extra fundersam då gatewayen har tre portar in (usb, line-in och en med 9 stift - kan ju tro att iPoden skall in i den med 9 stift). Mvh Henrik. |
|
|
hej, är det någon som har haft probem med att ansluta iPoden till en gateway 300? Jag kan har inga problem med ett usb-minne (och taggarna). Däremot känner GW:n inte igen min iPod mini. Har testat låtit den varit anslutet över en timme om det skulle vara så att den indexerar låtarna. Har även försökt att ladda in senaste firmware, vilket inte heller fungerar. Någon som också har haft problem med att ansluta sin iPod och har någon lösning eller något jag kan testa? Mvh Henrik. |
|
| Ska du få ipoden att fungera som den ska, måste du köpa till ipod kabeln. Du får kolla på deras sida om just din generation ipod mini fungerar. Min 3 gen ipod nano fungerar. | |
|
Är det någon annan som även kan bekräfta att jag verkligen behöver köpa iPod-sladden för att få den att fungera? Tycker att detta verkar mycket märkligt; om men produkt marknadsförs för att kunna koppla samman en iPod till stereon bör ju den möjligheten vara möjlig när jag köper produkten, Utan att behöva köpa till en extra sladd för 500:- Leverantören (ljudbyggaren) påstår att man kan köra med orginalsladden som följde med iPoden och ansluta den till GW:ns USB-kontakt. Vill vara säker på att sladden verkligen behövs innan jag beställer den. Mvh Henrik. |
|
|
Tänk på att Dension inte har stöd för exakt alla ipodar, du får kolla på densions hemsida vilka modeller som passar. Finns olika versioner av Dension kitet. Ipod via usb kanske fungerar på ipod classic? vad vet jag, maila dension och fråga. Jag köpte iaf Dension Gateway + den speciella ipod kabeln, min ipod nano 3rd gen fungerar. |
|
|
Tjena! Var det knepigt att koppla in GW 300? sen undrar jag om ni vet ifall den stödjer iphone 3G? MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.