AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.047

någon som vet nåt om denna bil,740 95a

mo
75
momo86
ägen för tillfället en bmw 523i 97a
hejsan har kollat lite på 740 modeller. såg denna bil och tänkte fråga er alla om nån vet nåt om denna bil. Vad ska man tänka på vid köp av 95a som gått 20 och import? hur är motorn på denna 4,0 el 4,4 vilket är bra.

snabba svär gärna då jag kan bestämma mig om jag ska åka och kolla på den.

Länk

mvh
momo
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Tja 740 är riktigt sköna bilar är det inte för långt att åka så kolla den och gör det ordentligt.
Skulle själv kanske inte åka på en bil som inte A/C ,n funkar på kan vara kostsamt det finns en hel del bilar att välja mellan så kolla flera innan du bestämmer dig.

Ha de T
me
161
merza
750ia-95
Fyllde min idag(polaren 300kr)Inte så dyrt
Åk och kolla på den. Den gör sig bra på bild. Det finns så mycket begagnade delar till E38 nu, vilket gör det mindre kostsamt att ersätta de gamla skrotdelarna.

BMW CS #1812

En kondensor kostar ca 1700 till den, om den skulle läcka. Och en fyllning några hundra. Småpengar.

Då finns det betydligt dyrare saker till den, t ex glappande hjulupphängningar. Rost är inte heller billigt.

Klart du ska åka och kolla på den -- han verkar ha lagt ner en hel del pengar på den.
Jajemen, lyssna på Lasse och mig här nu så hoppas vi på en riktigt bra affär.

BMW CS #1812

mo
75
momo86
hejsan tack för alla svar. jag ska ta o ringa han och kolla upp detta. Min far har en verkstad så jobb kan man säga ggratis. bara delar kostar för mig. Men fylla på ac kostar som sagt en små peng tänkte kankse man ska ta o göra en felsökning innan man köper den. Läge för att pruta kankse? men vad ska man ak´ta sig på dom bilarna då med tanke på attt det är en 95a.

han säger att servcie bok finns me men bara till 20. Hur mkt ska man kunna ge för den bilen. Min far ger alltid skam bud väldigt lågtpris
Det som du får tänka på är att den ska besiktigas snart.

Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2009-06-01 - 2009-10-31
Senast godkända besiktning: 2008-08-04
Vägmätarställning: 190278
mo
75
momo86
motor som ligger i är en 4,0 motor är det en bra motor som håller? hur som helst så ska jag ta träffa han snart om nån timme så kan jag berätta mer om hur denna bil är.

tack för alla svar
Dom flesta svenskar uppfattar det som en jobbig förolämpning att komma med skambud, och kommer vägra att ha med dig att göra om du gör så. Han kommer att säga att bilen redan är såld, eller något sånt.

Men vem vet - han kanske behöver pengar? Pröva! :)

Egentligen borde de inte vara en jobbig förolämpning, vill man ha bilen såld hyffsat snabbt så måste man gå ner rätt mkt i pris. Tänker på nån här på AP som sålde sin 530 -01? för Lite över 30K

Men att åka o titta på en bil där säljare vill ha 70-80 och bjuda 30 känns lite magstarkt, men det känns som att alla vill ha mer pengar än bilarna är värda, bilar från -99 är ändå 10år gamla idag.

Är det svårare att pruta på företag jämfört med privatpersoner?
Man kan väl sänka priset en del om man säger till bilhandlaren att man klarar sig utan 6mån garantirep eller vad man nu har om man sänker priset x antal procent?
mo
75
momo86
hej alla nu har jag varit och kollat på bilen. bilen va fin i övrigt fälgarna va jätte fina och de mesta funkade. Men det fanns en del att fixa det är trots allt en 95a. Ägaren va rätt trevlig. allt funkade som de ska dock så står det check high lihgs beam vad beteyder detta? samt check trans chek prog. men den växla fint och allt samt drivknut på väg att avlida. Bilen va fint som sagt lacken helt ok men vist lite skavanker finns.

Trots allt så fik jag ett oerhört bra pris för bilen så det va bara att slå till. Jag köpte bilen. Nu ska jag börja långtsamt fixa den. men den är nog underbar att köra ska ut och köra lite nu. Fick pruta på. Sånna läge ska man ju alltid pruta så mkt det bara går man ska inte tycka att det va en förolämning utan man vill ju köpa så biligt som möjligt så det är ju alltid värt ett försök. man krockar alltid nånstans me både säljaren och köparen

Tack alla svar jag fick. Men skambud ska man alltid ge sen kan man som sagt komma upp.
momo86: grattis till affären, vad kul! Och den är nog värd pengarna, för 59 får du ju knappt en gammal skabbig V40 eller en VW Passat...

Du kan alltid ge ett skambud, men om du skulle ge det till mig så skulle jag bara svara att bilen tyvärr redan är såld. Så då blev det aldrig affär. Och det är för att jag inte orkar, jag tycker inte om sättet. Och det får man nog respektera.

Om du ska pruta så måste du kunna motivera, då är det okej. Sen att jag aldrig sålt en bil på annons de senaste 10 åren, utan alltid pga att någon sett den på stan och frågat om den är till salu? ...det är en annan femma,
mo
75
momo86
hej lasse. Jo du har rätt det är inte alla som tycker om detta, men i dags läget så ska man kunna ha en bra marginal när man lägger den ut på annons, då man vet att det finns alltdin nån som prutar. Men du ar rätt man ska alltid motivera annars går det inte. Vist det är jobbigt jag har sålt ett par bilar på blocket så jag vet hur det funkar, De normalt man får höra TJENA KOMPIS VAD DITT SISTA PRIS KOMMER O HAMTA DEN NO snabb affär. då vill man ju bara lägga på. skambud utan motivering ska man ju givetsvis bara lägga på. Man vill ju inte sälja bil hur biligt som helst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.