|
|
|
|---|---|
|
Tjena vet egentligen inte om det behövs men då jag ska byta topplockspackning så kan det vara en ide kanske? vad krävs för att toppen ska bli skev? hur som haver.. är det ngn här inne som kan hjälpa mig med detta? sthlms området MVh Timmy | |
|
Jag vet en som planar toppar billigt... Kan fråga honom vad han ska ha för det. När motorn går varm så kan toppen slå sig och bli skev. Mvh /T |
|
|
Det hade varit guld om du kunde kolla med honom! =) motorn har gått varm lite då och då men aldirg till det röda.. |
|
J.B |
Befara inte edet värsta på engång , den skall gå RIKTIGT varmt om den skall slå sig ,, offtast med packnings haveri så den går utan kylarvatten ett tag, det är ju bara lämmna in den så kollar dom ju om den är plan . J.B Länk |
|
den har väl legat nära det röda lite snabbt men tror inte heller det ska var några problem.. spricka är det nog definitvit inte men däremot kanske den behövs planas.. jag hade täntk skruva ner allt imorrn o då byter jag även ventiltätningarna så toppen ska rensas i vilket fall som helst. när du menar att lämna in den för o kollar så den e plan vill dom ha den med ventiler o allt i eller när den är tom? och hur mkt kan det kosta att kolla? MVh Timmy |
|
J.B |
Det räcker om du lämmnar den tom utan ventiler , om du inte skall passa på att frächa upp den ordentligt medans den är lös och låta dom slipa in ventilerna (Då måste ventilerna vara med ) , sen byter du ju självklart ventil tätningarna oxå ..Får du en fräch överdel om kammen är bra oxå. J.B Länk |
|
ah slipa in dom gör jag själv sådå blir det att lämna den tom... men vart lämnar jag in den? bmw? kostnad? |
|
J.B |
Tuggummimannen visste väll nån va ,, tyvär bor jag i fel område för kunna ge dig tipps , men lämmna in till BMW nja , inte många av dom som har maskinpark för sånt , dom lämmar offta i sin tur bort allt sånt , en motor renoverings firma måste väll finnas , eller en mekanisk verkstad som kan göra det billigt ,, En koll kan väll inte kosta mycket tycker jag , J.B Länk |
|
Enebybergs motor. Kolla med dom. sök på eniro. Gjorde ett riktigt toppenjobb åt mig iaf. PS: Lämna in ventilerna för mirafräsning. Det blir såååå mycket bättre än att slipa dom själv. Helt klart värt dom extra slantarna. |
|
| Jag lämnade själv in min top i Enebyberg. Klart den hade körts hårt av tidigare ägare och man fann 3 sprickor. Nu hade jag lite tur för BMW-Danderyd hade en tokfräsh top som ja fick till ett schyst pris. Ventiler och allt fixades till också. Nu går maskineriet som en vildkatt. | |
|
Min kontakt hinner tyvärr inte med din topp innan semestern :/. Robbex: Fräsning av ventilsäten är en del av renoveringen av en topp. Mirafräsning är dock trimmning. Ventilerna putsar man bara :). Man kan kolla om toppen är plan själv. Med en plan metallinjal som man ställer på högkant tvärs över alla förbränningsutrymmen. Då ser man om toppen "hänger" lite på mitten, eller om den är helt plan. Mvh /T |
|
J.B |
Lite svårare och se om toppen är skev (vriden) med en linjal .... Men det är upp tll var och en hur man kollar och löser det .... J.B Länk |
|
fixat =) ngn som kommer ihåg hur mkt enebyberg tar för planing? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.