AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.303

fågelskit! Hur får man bort fläcken?

al
25
albinson
325 Touring 2007
En fågel fick för sig att använda min svarta pärla som måltavla och nu har skiten lämnat en fläck efter sig som jag inte får bort. Fläcken ser matt ut och är väl i storlek som en halv handflata.

har testat med rubbing samt vax men fläcken är fortfarande kvar.

Vad gör man??? Kan en rekondfirma få bort den?
Vi hade 2 små fläckar på vår förra volvo s80-07a när jag lämna in den på lackbehandling fick han våtslipa lite där fläckarna fanns och sedan polera upp de.
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Bara undrar... Hur länge satt skiten kvar på lacken?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det räcker med en timme i solsken så är klarlacken så angripen att man måste använda polermaskin för att förhoppningsvis få bort allt.
En trut råkade lägga en rejäl sats på bakluckan på 528an vid tillfälle.
var ett helsikes jobb att polera bort, trots att jag direkt åkte och högtryckstvättat bakluckan. Hände utanför biblioteket i Strömstad när jag var inne och kollade mejlen och autopowersurfade en timme för rätt många år sedan nu.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Al
140
AlpineWhite
120dM E81 -09
Var med om samma sak.

Var inne och handlade och när jag kom tilbaka en halvtimme senare hade en mås eller liknande lagt en rejäl laddning alldeles bredvid dörrhantaget (helt säker på att den inte fanns där när jag lämnade bilen). Torkade bort direkt och åkte genast och högtryckstvättade. Trots det finns nu ett märke i lacken som lär kräva en hel del jobb för att få bort.

Ett tips är att alltid ha en blomspruta och något att torka med i bilen - fast i det här fallet hjälpte inte ens det.
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Jag lovar att jag slår rekordet på antal fågelskitar. :)

32 stycken på ca: 1.5 timmes kaffebesök hos en polare.
Åkte direkt hem och högtryckspolade motorhuven och har inte ett enda märke :)
Glad är jag nu att jag gjorde det med en gång och inte drog på det.

Todde
Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Hörde att BMW fick nya bilar nerskitade i frihamnen under sommartid, det slutade med omlackering!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.