AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
710

Någon som har tändspolar liggande eller någon ide ?

da
20
dalcudia
325i -92
Hejsan..

Har en 325:a som börjar gå mig på närverna nu.
Bilen går väldigt ojämt på tomgång och när man gasar på lite hårdare så rycker och baktänder bilen, vid lite mjukare gas funkar den bra.

Här läst här inne om att i regel så är det:

-Tändspolar
-Kamaxelgivare
-Tjuvluft

-Har gjort som tipsen här inne och känt på grenrör vid uppstart, men utan resultat
-Har även kopplat bort en spole i taget för att se om den går sämre resp likadant, resultatet var att det spelade ingen roll vilken jag tog bort eller om jag hade alla i bilen så gick den lika kasst, varken sämre eller bättre vad jag kunde tyda i alla fall.
-Hittade att en blixtrade lite på kvällen, flyttade den 2 steg till höger och gnistan följde med, köpte en ny och trodde felet var fixat med nej då går fortfarande som en kratta.

-Har bytat till en annan kamaxelgivare (dock beg) men ingen skillnad heller.

-Jag hittar ingen luftläcka i heller

-Har även kopplat in den för att få fram felkoder och gjorde killen rätt kom ingen felkod.

Nu har jag inga mer ideer utan att köpa 5 nya spolar till och byta alla och hoppas på det bästa men känner att det är lite mycket pengar för att kanske inse att det inte hjälpte...

Så är det någon som har spolar som ligger som är hela som antingen vill sälja dom eller låna ut dom mot en liten summa, eller kanske någon som har en ide på vad mitt fel annars skulle vara eller känner någon som är duktig på dessa bilar som jag kunde få att titta på min bil så hör av dig.
Jag bor nere i Malmö och Lund trakterna
Desperat efter hjälp nu, börjar bli riktigt trött på min bil...

Tack på förhand..

Mvh Christian
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Jag hade betalat en 500 hundring och låtit BMW ge mig en diagnos efter att de felsökt bilen.
da
20
dalcudia
325i -92
Dani_: Jo jag har funderat på det med men eftersom jag har varit redan hos en verkstad och felsökt den så är jag lite rädd att det är 500 kr, om det nu kostar 500 kr, som inte ger mig nåt..
Man tycker ju att en verkstad som har felsökningsverktyg att kolla med borde kunna få fram felkoder om det nu finns..
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Om du inte var på BMW så är med högsta sannolikhet det verktyget ni använde inte ens i närheten av lika avancerat och bra som det BMW använder sig av. Nåväl Lycka Till oavsett.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.