|
|
|
|---|---|
| Ja mina vänner som det står på rybriken hur märker jag att LMM är kass | |
|
motorn går orent, ibland ingen tomgång, misständer.. detta blir om jag kopplar bort sladden till lmm.. sen har jag haft en som gått sönder och då var det bara tt jag inte kunde varva ur motorn ordentligt.. den tvekade vid gaspådrag detta var då på en e30 så du har väl mängdsmätare och inte en massemätare (eller om det är tvärt om). |
|
| Allt är okey på min bil men det som händer är att när jag startar den spelar ingen roll om den är kall eller varm,,,Bilen går typ ner i varv istället för att den går över typ 1000 eller 2000 sen ställer sig på strax under 1000 det vill säga vanlig tomgång...den ställer sig på vanlig tomgång med den går ner typ känns som bilen kommer att få motor stopp och inte kan andas...men allt blir normal efter 3.4 sekunder...svårt att förklara | |
|
hehe så har jag det nu oxå.. den går itne på alla cylindrar i ca 5sek. när motorn är varm och man startar den så är det inga problem men när det är lite kyligare så blir det så. funderar på ifall det är att ngn cylinder itne har tillräckligt med kompression(?) eller att när bilen står så samlas vatten i den cylindern där packningen gått sönder. Märkte att farsans bil hade samma problem.. båda bilarna står med trasiga topplockspackningar nu |
|
| det kan juh va ngt helt annat förstås.. detta är bara vad jag tänkt | |
|
Jag hade liknande problem och jag tror inte att det är topplockspackningen utan ett relä som styr insprutaren, jag bytte den och nu funkar bilen klockrent Sekventiell M Växellåda |
|
|
Du har haft problem med bilen länge nu catch_me :P sequentielle M Getriebe |
|
|
Hur menar du med att jag har haft problem med bilen länge. jag tror att det är jag som överdriver,,har haft bilen på fel sökning 2 gånger och dom hittar inga fel..minsta lilla grej så blir jag nojig,,,jag tycker den är orolig på tomgång när jag startar den det är allt... |
|
| xero888 vart sitter relä till inspru´tan vilken e det? | |
|
jag tror att den sitter i säkringslådan. Sequentielle M Getriebe |
|
| tackar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.