|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Jag har en Bmw 540 touring e39 Med Navigator,upplever att bilen har väldigt dålig mottagning på radion. Vad kan vara felet? | |
| Håller med, min är inte heller nåt vidare... | |
| Samma här... + att datumet ibland inte visas av ngn anledning... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Antennförstärken till radion eller avbrott på antennen från sidorutan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej,har tidigare bytt till mp3 spelare i tidigare bla e34 o e38 bilar.Radiomottagn var tom bättre innan jag pluggade i antennen i den nya..mvh Lelle Lelle |
|
| Finns det något mektips? Min radiomottagning suger även den. | |
|
Jag har både en E38 och en E39, och i E38:an är radiomottagningen mycket bra, medan E39:ans mottagning suger kanelbulle. Något är fel på min E39, frågan är bara vad? Jag tror på Hassos linje + att någon "hemmafixare" varit och meckat med GPS-mottagaren. Vet inte om det kan ha ställt till det för radion? |
|
| Kolla själva antennkontakten som går in i radiomodulen. Jag hade också kass mottagning för ett tag sen och det visade sig att mitstiftet glappade. Ny kontakt finns att köpa lös, jag köpte på Kjell & Co och lödade dit själv. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.