|
|
|
|---|---|
|
Hittade en site som heter Diodhuset.se som hade en J*vla massa lampor av en massa olika intressanta format. Även lite ovanliga som exempelvis LED ersättning till H3, H7, H11 mm.. Någon som känner till/handlat av dem? Finns här.. www.diodhuset.se //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" | |
|
Klickbara länkningen ur funktion? Provar igen Länk De hade även check-control motstånd samt special grejer för BMW Angel eyes som jag aldrig sett på någon annan site.. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Utan att rikta mot just detta företag, det förekommer tyvärr många lycksökare inom detta med lysdioder och belysning, och man får se upp. Vissa produkter är klart intressanta, för t.ex bromsljus/blinkers där diodljus kan göra verklig nytta. I strålkastare med Hxx lampor blir givetvis resultatet inte så bra, dessutom blir det nerslag direkt vid besiktning eller kontroll eftersom modifiering av strålkastarna tyvärr inte är tillåten, egentligen inte i andra lyktor heller, men det kollas mera sällan. Lite kufisk marknadsföring blir det när man framhåller låg strömförbrukning med tillhörande lägre bränsleförbrukning och bättre batteriladdning, vilket stämmer dåligt. Sen säljer man i andra andetaget effektmotstånd för att få upp strömförbrukningen igen för att lura lampvakten osv... FP |
|
| Jag inhandlade en LED HB4 (9006) lampa till mina dimljus för att få den där xenonlooken som jag har på både halvljus och i angel eyesen. Snabb och bra leverans så jag har inget att klaga på! Men visst har de en hel drös med lampor. :) | |
|
folke.. Jag känner till gällande lagstiftning vad gäller belysning och de lycksökare som finns på marknaden, vilket är en av anledningarna till att jag ställer frågan på forumet istället för att handla direkt. :) Men tack för kommentaren C.Ek Tack för svaret. Jag tänkte köpa ersättare till parkeringsljusen från dem till att börja med.. Några hundringar hit eller dit spelar ju ingen roll om man vill prova. Hade du problem med check kontrollen på din? //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| amullo; Svar nej. Det var plug and play och inga felmeddelanden! | |
|
Har bekanta som handlat av diodhuset. Inga konstigheter. Själv har jag enbart handlat från xenonkungen, funkar kalas där också. Har W5W i parkeringsljuset för att få samma färgton som halvljuset. Funkar kalas där och har samma ljusstyrka som original. Köpte också till dimljuset men de funkar inte alls lika bra, lyser för dåligt helt enkelt. Men jag använder dem aldrig ändå så det spelar ingen roll. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Länk -------------------------------- //Lövet |
|
| Kan säga att killen som driver diodhuset ÄR SERIÖS och är väldigt smidig att ha o göra med även om han inte svarar under sin telefontid. Dra ett mail så fixar han det. Har vänner som beställt via honom. Samt jag själv. | |
|
Jag har testat en del produkter från Diodhuset. Det blir ris och ros, produkter med ytmonterade LED, t.ex 5st chip funkar bra som positionsljus osv. Däremot kan man inte rekommendera de lampersättare med BA15-sockel som är avsedda att ersätta bromsljus eller blinkers. Ljusstyrkan räcker inte till, armaturens reflektor/linssystem utnyttjas inte och det blir oftast bara en liten lysande fläck på lampglaset istf att hela ytan lyser upp osv. Man måste börja använda minst 1W power-LED och med positionering i sockeln så att de lyser runt om på samma vis som en glödtråd. Att montera några vanliga lågeffekt LED i en ring runt om samt några som är riktade rakt ut ger inget bra resultat alls. Samma sak med LED i div HBxx socklar som passar i strålkastare, dimljus osv. Det måste vara minst 3-5W power-LED, och flera stycken för att ge ett resultat som närmar sig de halogenlampor som de skall ersätta. Tyvärr får man inte in dessa pga att man måste ha med en kylare för LED-chippen. Mao så måste armaturen/strålkastaren vara designad och konstruerad för LED från början, allt annat blir en dålig kompromiss. För styling osv och om man struntar i funktion och godkännanden så blir det så klart en annan femma. FP |
|
Conan999 |
Amullo: Jag har handlat av diodhuset ett par gånger. Är nöjd rakt av. Snabba leveranser dessutom. Ena lampan pajade efter 3-4 månader, fick en ny gratis så fort jag ringde. Har vita LED i parkeringsljuset Conan999 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.