|
|
|
|---|---|
|
Kopplingen börjar bli dålig på min 330 -01.. "hugger" när man ska iväg och kan slira en del vid snabba växlingar, så den ska bytas! Nu har jag kollat runt lite på internet vad en kopplings sats kostar, men på tex. Meca står det att man behöver ett specialverktyg om man ska byta? Specialverkyget kostar drygt 9000 kronor.. Länk Någon som har erfarenhet av att byta koppling på en 330 ? Är det helt annorlunda om man jämför med en 325 e36 eller m3 e36? Vore kul att höra isf, gärna så fort som möjligt då kopplingen skulle behövas bytas fort, innan man ska iväg på semester o sånt, men man vill ju inte riva den om man måste ha specialverktyget för att montera.. Då måste man väl lämna in den till nån "billig" BMW verkstad.. Så om ni bytt koppling..! Skriv NU :) //Zetterberg | |
|
Nu har jag ju inte bytt själv, men jag lämnade in den till en verkstad som enbart mekar BMW och fick för det betala 6100kr. Jag hade exakt samma problem som du beskriver och råder dig att fixa det fort då svänghjulet ganska snabbt tar stryk. Fast jag bytte kopplingen direkt när detta uppstod hade svänghjulet börjat bli blått och fick genomgå en lättare fräsning. Det var som en ny bil efter bytet! |
|
|
Tack så mycket för svaret! Kan tänka mej de känns som en ny bil när de är fixat, men frågan kvarstår om man måste ha de där specialverktyget eller om man kan byta själv utan det.. Vart bor du och när lämnade du in bilen? Lät som ett ganska vettigt pris om man nu inte kan göra det själv! :) //Zetterberg |
|
|
Malmö! Det var en månad sen, så priset är ganska aktuellt. Kollade runt lite innan för att se om det skiljde mycket i pris men tex Speedy tog även de 6000. Din faktiska fråga kan jag tyvärr inte hjälpa dig med men det verkar vara en hel del jobb med det, riva avgassystem och vxllåda mm. |
|
|
Okej.. de va ju värre.. bor i sandviken jag:) lite långt att dra till malmö.. :D ska höra med bmw här i krokarna imorrn o se va dom tar! Eller om dom lånar ut de där verktyget om de behövs.. //Zetterberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.