AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
611

Tjärvande takluckor

N`
2
N`artur
525i Touring -94
Hejsan!

Iförrgår när jag skulle stänga takluckan så rasslade till och luckan sitter som berget. Det är den bakre luckan som är öppen och går ej att rubba, trycker jag på knappen framåt låter det ingen och inget bakåt heller men trycker jag den uppåt så rasslar det men ingen av luckorna rör sig. Lämnade in den på en verkstad och när jag skulle hämta den sa dom att mortorn brunnit, absolut inte sa jag för den går ju om man trycker upp knappen. Finns det 2 motorer till takluckorna? bakre och främmre? Det var den främmre dom hade skruvat bort med resultat att hela innertaket är nerkladdat med oljiga och skitiga handavtryck. Är det någon som vet hur man kan igen luckorna, tror nissarna på verkstan är just nissar. Tacksam för svar.

Hallå N' artur!

Du har mycket riktigt två motorer, en precis bakom den främre kupelampan och en som sitter bakom luckorna innanför innertaket.
Det finns en möjlighet att röra luckorna manuellt genom att frikoppla motorn, sätta en torx i axeln och veva.
Låter det bakifrån och framifrån när du trycker på takluckeknappen?
N`
2
N`artur
525i Touring -94
Hejsan Christian K!

Tack för svaret!
När jag trycker på knappen så knarrar det från den främmre.
Hmm då måste jag nog ta o ringa verkstan för dom lossade den där framme och skulle beställa en ny.
Hoppas motorerna är lika fram/bak, verkar ju som att de e den bakre som gett upp då.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.