AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.054

Klonkande ljud.

Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Hejsan alla.
Har precis skaffat min första femma, o då blev de ju klart en 540IaT -98:)
Men en grej jag undrar över e ett klonkande ljud samt att man kan känna att de slår till typ i torpedtunneln när man kör över tex ett brunslock o de känns tydligt när man har armen på armstödet i mitten, o de konstiga e oxå att det bara e så en stund efter att den stått still ett tag för att sedan verka försvinna, konstigt som sagt.
Har vart under bilen o ryckt i både avgassystem o kardan,men inget av de sitter löst på nått vis.
Någon som vet eller har några tips på vad detta kan vara??

Mvh Jonas
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag har en liknande tandens på min och kommer chansa på att byta bussningarna till lådan. Ska passa på att kontrollera motorkuddarna samtidigt.

Återkommer när detta är gjort så kanske du kan göra samma sak på din sen om jag löser de. Har redan köpt bussningarna nämnligen, ska bara få tid att göra de.
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Vore kanon om du kunde göra de.
Lycka till o hoppas de fungerar
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Kan nog bli så att jag försöker mig på detta i veckan. Har nog svårt för att kunna konstatera om de avhjälpt felet direkt efter de men skicket på de gamla bussningarna lär ju ge en vägledning iaf.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Dom befintliga bussningarna såg och kändes helt perfekta. Jag bytte inte dom, känner nu att det kanske va lite dumt och borde kanske bytt dom ändå när jag ändå va där. Men jag tror inte mitt problem beror på dom iaf.

Det var inga problem att plocka av balken och bussningarna. Jag använde en 13mm hylsa med förlängning till två av bultarna och en sån ledad dubbelnyckel till de andra fyra bultarna. De va lite trångt vid avgas men det funka.
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
ok, ja får väl göra samma sak o se om mina kan va dåliga, annars så får vi väl se vem som kommer på först vart problemet kan sitta :)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jag hade ett liknande problem , när jag bytte bakre kulledsbussningarna så vart det bra.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Kan du visa via realoem vilken del de är du menar?
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Ja tack visa gärna.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Länk

Tror det är nummer 2 där
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ser samma ut som 540 men lägger länk för säkerhets skull: Länk

Undrar hur den kan påverka nåt som känns så direkt och långt fram i bilen. Tips på hur man kontrollerar om den är kass? Ser inte jättesvårt ut att byta men jag kan ha fel? Bytte du själv? Kostade ~700:- styck?
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jag bytte också krängningshammarstag samtidigt, kommer inte ihåg men tror allt kostade 2500 eller liknande på bmw
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Kanon de här grabbar, e väl bara att handla byta o se om de hjälper.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.