AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.994

Vacuumteknik vid plåtskador.

Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Vid övningskörning med yngsta dottern lyckades hon backa in i några brevlådor och orsaka en buckla strax bakom bränslepåfyllningsluckan. Bilen är iofs helförsäkrad, men jag har för mig att man använder vacuum till att dra ut bucklor. Detta bör bli mindre kostsamt än traditionell "buckeluträtning". Är det så? Och görs det på de flesta plåtverkstäder?

Göran

FWD - Nej tack!
Mj
49
Mjarlhov
BMW 525iM Touring -03
Hej
vacum finns det nog ingen som använder, man kan därimot gå in med specialverktyg och massera ut bucklan bakifrån.

fixar du ett foto så kan jag avgöra om det går.bor du i skåne så kan jag rekomendera en som gör det med. man kan säga att om bucklan inte är större än max en tennisboll och inte har några veck så går det utan spackel/omlackering.
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Tack för svar Mjarlhov. Har inte fått tummen ur än. Lider varje dag jag ser eländet, men, men.......

Göran

FWD - Nej tack!
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
På den verkstad som jag har tagit mina bilar till så sa dom att dom har nåt verktyg för att "suga ut" bucklor. På en annan buckla så gick dom in och tryckte ut den inifrån så det kanske beror på var bucklan sitter..

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
FInns verktyg att limma och dra med också, men de används mest för små runda bulor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.