AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
804

Demontera stötfångare fram?

US
547
US
850 iA -92
Någon som kan hjälpa mig med lite demontering. Främre stötfångare för att komma åt PDC behöver rivas. Jag har lossat "durkplasten" , måste även innerskärmar demonteras, jag ser inga fästen?

Tacksam för hjälp
Du behöver inte demontera innerskärmarna, bara lossa på två eller tre fästen i framkant. Antingen sitter det plastnitar som du får pilla upp expanderpinnen i mitten och sen dra ut hela niten, eller så är det skruvar.

Stötfångaren sitter med två kraftiga Torx underfrån. Lirka loss plastgallren på båda sidor och lägg dig på rygg under så ser du bultskallarna.

Sen är det bara att dra rakt ut. Se upp med sladdarna till PDC och dimljus.
J.B
Den sitter med 2 torx skruvar , sen får du skruva lös några små skruvar som håller inner skärmarna mot främre kofångaren , samt durkplasten du redan lossat .
Sen skall det gå att dra kofångaren framåt , koppla ur kontakterna för dimm ljusen oxå ..

Var ett tag sen jag gjorde det , men det kanske hjälper liiiite eller får nån fler att vakna med råd om du inte fixat det redan ..

J.B

Länk
J.B
Du ser så det kan bli *s*

J.B

Länk
J.B
Inlagd av Fråga

US
84 st
Idag 17:00
Rapportera inlägget
Äger följande BMW:

--------------------------------------------------------------------------------
Alpina D10 Biturbo Touring -02 Jag behövde inte demontera stötfångaren, hittade en kabel som hade ärgat och var helt av. Knöt en ståltråd runt sensorn och släppte ner den så jag fick lite "slack" på kabeln och lyckades fiska ut kabeln genom hålet. Klippte av, sockerbit, eltejp och montera. Funkar igen! IP: ...[.232.70]

Om du la in din lösning på startat fråga så slipper ju en massa svar komma upp i onödan då kanske !!!!!!!!!!!!!!

J.B

Länk
US
547
US
850 iA -92
Sorry
Jag behöver ändå demonteringen för omlack så jag är väldigt tacksam för all hjälp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.