AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
730

Tutliknande ljud från motorrummet?

Hej!

Jag har haft ett ljud från motorrummet, från motorrummet tror jag, som låter som en trasig tuta eller nåt. En kort ljudstöt någon gång i veckan i 4 veckor nu. Häromdagen så blev det mer än en ljudstöt, det började tjuta en lång stund när jag svängde ut från torget här hemma. Det var samma ljud och lät som en trasig tuta, hur nu en sådan låter, eller eventuellt en vädligt dålig mistlur. Vad finns det för grejer som kan avge sådana ljud? Har ingen aning själv..ingen annan här heller.

Samt, om hela bilen skakar mycket vid hårdare inbromsning, även en del i ratten, är det bromsskivorna som är snea då eller? Eller kan det vara annat i framvagnen, t ex upphängning, styrleder...?

Mycket tacksam för tips!

Mvh Gunnar, BMW 540IA-93.
Tjena!

"Tutan" under huven, det kan vara vibrationer i AC-anläggningen. Fläkten framför kondensorn på min 530 gick inte och det tjöt som ett horn ibland, särskilt när det var varmt ute. En kyltekniker mätte upp tryck uppemot 30 bar när detta inträffade. Det kan nog vara skadligt för AC:n i längden. Kondensorn eller rören kan spricka. Fixade min fläkt och sedan försvann ljudet.

Mvh Ninja
Rubberman
Skaket beror nog på bromsskivorna.
Köp nya,prova inte att svarva dom har inga bra erfarenheter av det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.