AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649

topp 3,6-3,8?

Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Har ju en m5 3,6 som jag undrar en sak över.
Den läckte olja fram vid grenröret o det gjorde att det osade väldigt. Bmw trodde det var motorbröstet som läckte o därför köpte jag nya packningar till de. Jag lämnade in den på en lokal verksta o killen som grejat me bilen sa att det var bara en drän bult me koppar bricka som var lite lös.
Nu till min igentliga fråga. Har kollat Bmw Part groupe o där finns ingen sån bult alls på 3,6 an! Det är bara 3,8 som har det. Är det nåt lurt me min eller har jag en 3,8 topp o passar den bara rätt på? Visserligen samma motorblock men.

M-killen
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Dränbult? Det är första gången som jag hör talas om en sådan. Exakt var sitter den?

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Det är högst troligt bulten till kamkedjesträckaren som läcker, eller om det är själva reservoaren...Sitter rätt långt ner, ungefär i höjd med termostaten...Tipset är att byta sträckaren till den som sitter på M3 3.2
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Hej. Om det är en drän bult vet jag inte? Den verkar då inte ha nån betydelse iallafall. 3,6 har den inte, men 3,8 har den. Det är det som är så konstigt, för jag har den, men jag har ju en 3,6a. Den har inte me spännaren att göra för det har jag kollat. Den sitter på toppen längst fram ovanför grenröret. Nån som vet. Den läcker igen o jag har fått tippset att montera en alu bricka istället för en kopparbricka.

M-killen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.