AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
865

Var kan jag köpa vattenkylare (inte original)?

Ra
33
Rakman
520i -98 (E39)
Hej!

Vattenkylaren på min bmw 520i E39 har gått sönder så jag är på jakt efter en ny. Jag är inte sugen på att köpa en ny original eftersom de är svinigt dyra. Finns det någon här som vet vart jag kan vända mig om jag vill få tag på en "kopia", som dessutom såklart ska vara av god kvalité?

Tack för hjälpen!
US
547
US
850 iA -92
Kanske kan va ett alternativ?
Länk
Att köpa en begagnad kylare till en BMW E39 torde vara en av de dummaste sakerna man kan göra med tanke på hur svagt kylsystemet är original. Kylsystemet på dessa bilar är som en tidinställd bomb som kan brisera när som helst trots att det ser ok ut.

Rakman: Hade jag varit du så hade jag pratat med exempelvis www.Schmiedmann.se och även övervägt att göra en fullständig renovering av kylsystemet om det aldrig är gjort. Detta inkluderar kylare, slangar, remmar, löprullar, spännare, vattenpump, fläktkoppling, termostat.
US
547
US
850 iA -92
Rakman:
Jag tolkade dig som att priset var viktigt, annars hade jag inte föreslagit beg.
Jönköpings kylarefabrik renoverar och säljer kylare, ring och kolla med dem. Finns nog liknande företag hos dig med.
Na
752
Nachtjäger
F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld)
E34 535 -90 (renoveras)
523i -99
E61 520d 08 (såld)
E34 518 -95 rostfri!
E34 520 nr 2 (reserv)
E34 520 -90 (såld)
E34 525 -92 Sladdbarnet
(Schrott)
Nissen kylare är väl hyfsat prisvärda

Länk

säljs av bla Mekonomen

Malmö bilkyl Länk

______
Släpp koldioxiden fri
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.