AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.271

Centrallås e90 fastnat

Wi
39
Windsor
325i -06
Jag har en 325 e90 -06.

Helt plötsligt så har centrallåset "hängt sig". Det går inte att öppna dörrarna med varken fjärrkontrollen eller knappen på instrumentbrädan. Jag kan öppna förardörrens lås innifrån som tur är och sedan kan jag låsa förardörren med fjärr och knappen på instrumentbrädan. Men jag kan bara öppna förardörren med nyckel och manuellt innifrån. När jag trycker på knappen på instrumentbrädan så "knäpper" det i förardörren, men inget händer. Tanklocket går inte heller att få upp vilket är väldigt jobbigt!

Det är sjukt irriterande att bara kunna öppna förardörren, eventuella övriga passagerare tvingas klättra in från förardörren! =)

Någon som har erfarenhet av detta eller har några ideer?

////Martin
La
24
Lazze99
BMW 525 DA -08
Hej !
Hade liknande på min E91 -06
Det var antennförstärkaren under spoilern på bakluckan på min bil.
Pris ca 1500 kr, fick min lagad på garanti.
/ Lasse
Wi
39
Windsor
325i -06
Aha, helt logiskt! Nybilsgarantin gick ut i april, sedan gick spolarmunstycket sönder och nu det här... typiskt.

////Martin
Fick du iordning på problemet och vad kostade det?
Har nämligen precis samma problem och det mindre än en månad efter att grantin gått ut. Till råga på allt hände det precis när jag skulle köra min höggravida sambo till sjukhuset. Blev hon som fick köra eftersom bara förardörren låses upp när man vrider om nyckeln i låset. Var bara jag som kunde åla mig över till passagerarsätet. Jag som trodde jag betalade alla de där pengarna för kvalité... :(
Var över till BMW Solna mellan sjukhusbesöken och de skulle hälpa mig inom 20 minuter men när jag kom tillbaka efter en timme hade de inte börjat med bilen, så sambon fick köra tillbaka oss till sjukan och nu står den i garaget och jag kör syrrans trofasta gamla XC70.
Skulle kanske nämna att det är en E91 -07.
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Kollat säkringarna?
Länk

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
Ja, jag har gjort det och nu även besvarat andra tråden.
de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
Liknande sak hände på min gamla e90 330i -06. Då var det centrallåsmotorerna i båda framdörarna som hade gått sönder. Garantin hade givetvis gått ut. BMW tog materialkostnaden på "good will". Jobbet fick jag stå för själv. En stund senare rasade CCC:n. Samma visa då, fick betala arbetet, BMW delarna.

CCC=car control computer

MVH
Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.