AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.013

Går den svarta metallen på dörrarna att byta / ta bort?

Nån som har koll på om den svarta metalen runt fönster i framkant på bakdörren och bakkant på framdörren går att byta / ta loss eller tillhör det själva stommen av dörren?

Länk
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
De delarna ska finnas som lösa tillbehör hos BMW.

Minns en tidigare tråd om byte till shadow line här på AP.

Sök lite bland trådarna så hittar du säkert.

/J
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

På E34 går de att byta på både dörr och kaross. De sitter lite pissigt dock och ofta går klipsen sönder men de är ju bara köpa nya.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Kanske orelevant på en E39 såg jag nu :)
aha! sökte på shadowline, gick lite bättre! :) hittade dock inget bra om hur man demonterar de två lister jag är ute efter, ska ta mig förbi bmw påvägen hem och kolla om dom listerna går att köpa löst och vad dom kostar.
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
sök vidare. jag har sett en sprängskiss på AP för byte av dessa delar. Men det var några år sedan tror jag.

Lycka till!

/J
Hittar en massa trådar / meckartips här på AP om hur man får bort övriga lister runt rutan men inte just dessa, verkar inte som folk byter dom när dom monterar shadowline :(
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

De delar du pratar om kallas "bländare". Sök på det ordet så hittar du flera trådar, bl a denna Länk

___
//Ulf
Tackar! var enklare som sagt när man vet vad mans ka söka efter :)

Verkar simpelt att byta!

"jätte lätt att byta.... kör ner fönstret i botten, plilla försiktigt ut gummilisten som rutan åker i. där bakom sitter nu 3st kryss skruvar demontera dom och sen får man bryta ut den snett uppot kan sitta ganska hårt. va försiktig så att du inte repar den övre listen. sen e de bara montera den nya i med listen och upp med rutan. TADAM klart!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.