|
|
|
|---|---|
|
Det gäller en 320 e30 som de är bytt motor och låda i, men vart på motorn står de vilken motor de är? tidigare ägare sa att de var en 323 lr 325 motor som satt i, är jävligt pigg iaf ;D | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Vet du om det är ett vanligt motorbyte som gjorts eller om det laborerats med olika block, topppar, kolvar och vevaxlar? Iallafall så börja med att flukta på blocket. Vid oljestickan är det instansat en teckenkombination på 6 siffror/bokstäver. På en M20B23 motor står det sannolikt "23 6E W" (som det står på min) vilket betyder 2.3 liter, 6 cylindrar med bränsleinsprutning. Länk På senare M20B25 motorer står det sannolikt "25 6K 1" vilket betyder 2.5 liter, 6 cylindrar och katalysator. Så, vad står det på ditt block? Man kan dock utesluta en M20B23 motor ganska enkelt. Mig veterligen tillverkades de endast med en vakuumstyrd fördelare som sitter på vänster sida av blocket. Så sitter det ingen fördelare där så är det iallafall inte en M20B23 motor. |
|
vet inte de är laborerat nått, men vet att den har gått runt 16k mil, har letat efter de instanssade nret men ej hittat de än, ska leta vidare. menar du om man står på vänster sida framifrån motorn sett? |
|
Nej, all vänster/höger beteckning är alltid angivet i körriktningen (om inget annat anges) dvs se det så som det ser ut om du sitter i bilen när du kör. Jämför med hur man anger vänster/höger på patienter - man utgår alltid ifrån patiententen inte läkaren :-) Jag ska se om jag har en bild som visar lite bättre var du hittar det. |
Jo, hittade en någorlunda bra bild! Länk Ett par detaljer demonterade för tydlighetens skull :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.