|
|
|
|---|---|
|
Har ett väldigt lågmält men irriterande oljud från framvagnen vid körning över trottoarkanter och "potthål " i dåliga vägar. Saken är den att spindelleder, styrleder är bytta, stötdämpare+fjädrar+fjäderbenslager har gått 3500mil och är av märken KW Automotive och sänker 40mm fram. Flertalet verkstäder påstår att stötdämparna är slut, skitsnack säger jag eftersom de är väldigt styva och dämpar bilen mycket bra om man trycker ner den fram, fjädrarna är också hela utan sprickor eller brott. Dessutom läcker de ingen olja. Personligen kan jag inte drömma om att ett par stötdämpare som gått vanlig brukskörning på ganska bra vägar kan ta slut. Men oljudet verkar komma ifrån stötdämparen, som också hörs om man trycker ner bilen i framvagnen | |
|
Krängningshämmarstagen? Det brukar paja på alla bilar... Testa att gunga bilen i sidled (ta tag i taket och jobba lite) med du lyssnar efter ett klickande ljud. //Magnus |
|
| Jag tippar också på krängningshämmarstagen! Men det kan faktiskt också vara dämparna, det har jag varit med o bytt på några bilar som har rullat kortare än din! | |
|
Hm är det dämparna så borde vi tala om en reklamation, speciellt med tanke på att KW inte hör till det sämsta på marknaden. Men är dämparen slut borde det märkas på bilens gång samt då man trycker ner den att rörelsen inte dämpas utan gungar. Ljudet som hörs är lågmält och låter inte som ett metalliskt ljud, eller som klickljud, utan som ett molande, som en mage som vill ha mat ungefär :-) Jag ska gunga bilen i sidled, så får vi se hur det låter! Förresten var ljudet värre tidigare, men efter att en verkstadskille smörjde lite, halverades ljudet. (jag vet tyvärr inte var/hur han smörjde då inte jag hade med mig bilen). |
|
| 944_driver, gungade bilen i sidled fram och det låter då, fast inte något klickljud utan mer swoosh, ett långdraget ljud. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.