AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
799

Airbaglampa tänd efter stolbyte

Ri
11
Riddler
523i -99
Jag har bytt från tyginredning till skinn i min E39 -99. Den nya inredningen kommer från en E39 -03. Efter att jag bytt stolarna lyser airbaglampan samt stolsvärmen funkar inte på någon av stolarna. När jag trycker på knappen blinkar bara alla indikatorer för stolsvärmen till och slocknar.

Någon som har nån aning var jag ska börja?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Airbaglampan tänds om man har nått isärkopplat och vrider på tändningsnycklen, alternativ tillfälligt glapp eller avbrott i kretsen.
Måste återställas med diagnosverktyg alt återställare.
Stolsvärmen beters sig på det sätt som du beskriver om det är avbrott i kablaget eller slingan i stolen.

Du får börja jämnföra in och utgångar på de gamla och nya kontakterna, tvinnade kablar =airbagkablar.
sök BMW wds du kanske kan hitta kopplingsschemat på nätet nånstans och se vad som kan skilja på 99-03 tex.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ri
11
Riddler
523i -99
Så om jag har tagit ur stolarna och vridit på nyckeln innan jag kopplat ihop kontakterna igen så kan det vara det som har åstadkommit felet?

Någon vänlig själ som vet hur man får fram kopplingsschemana? Jag får bara fram nån fil jag inte kan öppna när jag söker.
zcooter
Jag tror att du måste gå till BMW o få de nya stolarna "inprogramerade i/till bilen. Det behövde en kompis till mig då han bytte till sportstol i sin 120D,
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Precis : Så fort du vridit på tändningsnyckeln till radioläget med nånting i airbagsystemet bortkopplat (även instrumentet) sätter det airbaglampan.
Men sedan måste du kolla så kablaget ser lika ut på en 03 som en -99, det behövs nog ingen programering mig vetligen. på E39 för att byta stolar.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.