|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det är nämligen så att nu har det kommit fram ett konstigt dunk ljud från bakaxeln. Det dunkar när ja kör sakta (under ca 40km/h) , backar, gaspådrag och gasutsläpp. Kör jag med stum gas så dunkar det inget. Jag läste om Silentblocken men jag vet inte om det är dom för jag har inte hissat upp bilen än. Fast allt som händer i min bil stämmer med "silentblocks sjukdomen" Jag snackade med en mekaniker och han trodde att de var dom där silentblocken eller knutkorset eller nån annan sak i bakaxeln som inte jag minns vad det hette.. Skulle vara tacksam ifall någon har haft eller hört om samma fel eller kan något om det? | |
| Har samma problem med min, vart även jag rekommenderad att byta silentblock. Dm hade ingen annan förklararing. Har inte fått hem mina silentblock än så jag har inte hunnit med att byta. Är lite nyfiken på vad det kan ha varit för sak i bakaxeln som du skriver om. | |
| Jag var på en verkstad idag. jag berätta fenomenet för dom och dom gissade också på silentblocken, Vi hissa upp bilen, de kolla på bussningarna, och där va felet. Sen provkörde dom bilen och sa med stor säkerthet att det var silentblocken eftersom när det dunkar så blir det järn mot järn för att mina bussnignar var totalt slut. Och en som jobbade där hade samma fel på sin e30. | |
|
Jag har samma fel på min 530, har vibrationer i 90 men inte om man spättar på lite. Jag har däremot bytt silentblocken och det hjälpte ingenting. Blir fortfarande ibland ikappkörd av bakaxeln och har vibrerande på samma ställe som förut. Mina 50cent lägger jag på stödlagret, även i ditt fall. möjligen också hardyskivan. Kolla motornord, jag köpte mina prylar där och stödlagret gick på runt 300kr. |
|
| Min vibrerar aldrig, bara dunkar till | |
|
Känns det som att bakaxeln kör ikapp dig? d.v.s. åker fram o tillbaka ? Jag har det fenomenet också, fast märker det bara i låga hastigheter och acceleration och kraftig broms. Ska byta stödlagret och hardyskiva imorrn, så säger jag till hur det blev för min del. då jag redan bytta silentblocken :) |
|
|
Nja inte direkt, bara dunk ljud :S inga vibrationer eller något sådant.. när bromsar hårt så dunkar det ingenting, märker bara när ja gaspådrag vid låga hastigheter, gasutsläpp, Jo det skulle vara roligt o höra va det kan va från dig också :) hoppas det här fixar sig, för jag ska byta silentblock på fredag |
|
|
Kan även vara diffklumps gummit mot bagaget som är på väg ut.....Mina E28 var alla lika där. Mvh Jonas B. |
|
| Brynet, hade du ett dunkljud eller hur var det? | |
| Någon som kom på vad felet var? | |
| Så tråkigt att folk bara skiter i sina trådar när dom löst problemen. | |
|
Jag undrar också över detta fel. Kommer att besöka verkstaden på onsdag, dom hissa upp och kolla. |
|
| Jag fixade felet och det var Silentblocken. Inget annat | |
| Tackar!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.