|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nyligen köpt en 530 (E61) -06. Kan kanske köpa fälg+vinterdäck begagnat som titigare suttit på 523 (E61) -07 efter facelift. Fråga: Passar fälgarna+däck? Mvh - FMZ3 | |
|
Det är fortfarande SAMMA bil ! Facelift betyder små förändringar exteriört och interiört(Uppdatering) och inget annat. BMW POWER ! |
|
|
Så de passar då. Gott! Hörde att 530 ev hade andra fälgar än 523. , FMZ3 |
|
| Det är lite tvetydigt på RealOEM angående vilka ok som sitter på de två bilarna du nämner. Hur stora är fälgarna? | |
|
Risken är väl att 530 kräver 17 tum och det kanske är 16 på 523:an. Men är det 17 tum är det inga problem! |
|
|
Tänk på att du har större bromsskivor så de kräver större fälgar kan däremot inte säga hur stora Kolla med din däckhandlare så du inte står med ett par fälgar du inte kan använda Ha de T |
|
| Det är ju det jag skriver, vissa 525 har lika ok som som 530, andra har mindre. Skivorna är skit samma, ingen större risk att de går i fälgen innan oket gör det ;) | |
|
Det är 16 tummare och troligtvis behöver jag 17 tummare, så får hoppa dessa. Tack för hjälpen, FMZ3 |
|
|
Du kan montera 16" utan problem ! Det är inga M5 ok du har ;) Jag har själv en 530i e39 och har 16" på vinterdäcken. Man måste ha 16" ok för att 17" fälg ska vara det minsta som passar och du har 15" BMW POWER ! |
|
|
Bmw_528im: hur kan du vara så tvärsäker på det? Det handlar om E60, inte E39. Är det samma ok på E39 och E60 530? Vad menar du med "15-tums ok"? FMZ3: Är det en BMW originalfälg i 16"? Isf kan du ringa BMW och kolla om den passar på din 530, så slipper du gissningar från oss. :) |
|
|
16" passar inte på E61 530 , det fick jag iallafall veta hos BMW när jag skulle köpa vinterdäck. Min är facelift, vet inte om det är annorlunda på pre facelift. --- Min BMW : Länk |
|
|
Ringde BMW, som sa att fungerande fälg/däck-storlekar står på innerkarmen på förardörren. Där stod 225/55/16. Vad var då de jag skulle köpa begagnade...jo just detta! Jipi! Köpa! , FMZ3 |
|
| jag har en 530 och jag fick till 17 original fälgar med vinterdäck vid nyköp,tror knappast dom ger 17" om 16 hade passat,prova fälgen innan köp,jag är nästan 100 på att det inte går med 16 tum. | |
|
IvanDK: Varför står det då 16 tum i dörren på min bil? Tack för att du är skeptisk så det verkligen blir rätt. Skall ringa BMW-verkstad i morgon. , FMZ3 |
|
|
Det står 225/55/16 i min dörrkant också! Min 530t är tillverkad i augusti 2005. Men jag har också hört att det måste vara minst 17" för att skivorna är större på 530 än på 520-525- Vad står det i IvanDK:s dörr? |
|
|
Kollade min dör och där stod det 225/50 -17 som minsta storlek. Finns alstså skillnad mellan facelift och icke facelift........ --- Min BMW : Länk |
|
|
"Alltså "skulle det vara, edit funktion please!! --- Min BMW : Länk |
|
|
i min dörr står det oxå 16" men jag tror att det står likadant i alla bilar,kolla upp det med BMW så du inte går på en nit. OBS varför står det längst ner på den etiketten att reservhjulet måste vara minst 17"? |
|
|
Hmmm, kan det vara någon skillnad mellan facelift och före? Låter konstigt tycket jag. Har inte hört att faceliften också omfattade större skivor eller ok. Någon som kan bringa klarhet i frågan? |
|
| Självklart går det med 16'. Titta själva på begagnat på BMW:s hemsida och hitta ett flertal ( dock inte hittat någon facelift på mindre än 17') tex: Länk | |
| j-a länk Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.