|
|
|
|---|---|
|
Hej. Skulle vilja ha lite köpråd ang. BMW 535d. För- och nackdelar, servicekostnader, eventuell utrustning osv osv. Det nödvändigaste i princip vid ett kommande bilköp. Tack för ett mycket bra forum. | |
|
Har haft min 535d i ca 1,5år nu och blir fasen nöjdare för var dag som går. Vilken underbar bil! Vilken kraft! Vad snål! Etc etc.. :) Är skönt med en bil som man kan lita på till 100% och som med den prestandan ändå kan kännas så avslappnad. Viktigt vid köp är M-pkt (är ett måste på denna bil) och komfortstolarna. Komfortstolarna är nästan värda ett eget kapitel, betydligt bekvämare än allt annat o dessutom sportigare än sportstolar då man kan knipa åt med komfortstolen så man sitter som i ett skruvstäd. Har faktiskt inte hört om några speciella fel på 535d, verkar vara en skottsäker bil. Som med alla dyrare bilar är det viktigt med historian, min är sv-såld av anrik BMWhandlare som tagit hand om den sen ny o även jag har fortsatt att lämna till samma ställe för minsta sak o det verkar ju funkat då jag aldrig haft bekymmer med bilen som snart slår över till 15k. Kan även nämna att de 15k mil bilen har gått syns eller märks inte någonstans, bilen är i ett fantastiskt skick och känns i allt som en ny bil, så var inte rädd för mil på en BMW. Som tips kan jag nämna att du bör skippa det originalmonterade junket RunFlat. Fantastiskt obekvämt o spårigt. Blev t.o.m. bekvämare att byta till 20" BBS med 35-profil än org. 18" |
|
|
Kan inte annat än instämma med föregående skrivare. Ett stort leende varje gång jag öppnar bilen! Automatlådorna har fått lite kritik. Dom blev bättre har jag läst på LCI (?) omkring -07 (låser växlarna lite snabbare etc). Jag har den gamla modellen och klagar inte direkt. Kommer man mot ett stopp och ska bara precis snabbt stanna och sen gasa iväg så hinner inte lådan med och det blir en liten smäll. Nu har jag lärt mig dock. Snart 6000 mil på mätaren (merparten körda av mig) och inga fel alls förutom RTF-däck som nästan kan betecknas som ett fel. Dom känns lite trista speciellt med M-paketet. Som alla motorstarkare bilar är det väl en bra idé att kolla drivlina, hjulupphängning etc, precis som vid alla köp av bilar förvisso. Finns nog en del e60-fel som man kan läsa och kolla efter men har inte själv upplevt något. |
|
|
Underdimensionerade spjällaxlar i insuget är väl den stora svagheten: Länk Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.