|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en e46 01 330ci. Innan jag beskriver problemet så vill ja säga att ja lästa alla poster ang. detta ämne, och ja finner inte att mitt stämmer överens med det dom andra inläggen beskriver. Mitt problem är följande: När det är Kalt, eller har regnat (går hand i hand) så trycker jag på knappen på nyckeln så går pluppen upp halvägs!! då låser jag bilen igen me nyckelknappen. den går ner smärtfritt! Nästa gång ja trycker går den oftast upp helt, men ibland krävs även en 3:E gång. Det känns som om de är någon mekanik som strular, inte elektronik, någon som kanske har svar på detta ? | |
|
har samma problem. vad jag har läst på alla tänkbara fel och kostnader så är det inte värt att försöka laga det. men det beror ju på vad man prioriterar förstås |
|
|
Känner inte igen problemet men på din beskrivning så verkar det ju som det behövs smörjning nån stans. Iom att det fungerar vid värme då "fett" är mjukare så kan det ju vara så att fettet med tiden blivit gammalt och segt vilket mest märks vid kyla. Vet iofs inte hur man kommer åt att smörja delarna som behövs men det ska väl inte vara omöjligt om du tar bort insidan på dörren och tar loss fuktspärren. Niklas Fransosen |
|
|
har precis samma problem, oftast då det är kallt ute, det är höger dörren som krånglar för mig.... oftast så går det på första försöket men ibland måste man köra en andra... när jag gjorde en insp 2 så förklarade jag problemet för bmw i mölndal och undrade om man kunde göra en smörjning på den... dom sa ok men glömde kontrollera efter om dom gjorde den tillslut... jag har fortfarande samma problem 1 år senare... |
|
| Låter konstigt, kanske de inte är mekaniskt iaf | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.