|
|
|
|---|---|
|
Tänkte modifiera mitt avgassystem.. Undrar om det går bra att sätta 1*3" efter kattarna...?? Eller om man stryper motorn när man sätter dit enkelt istället för dubbelt. Några förslag? Vill ju få V8an att andas lite bättre... Satte dit ett K&N direktluftfilter (370 hk), skaplig skillnad.. | |
|
Har själv ett enkelt 3" efter kattarna. Blev bättre drag i bilen. Satte dit en dämpare på 15 dB och en på 10 dB. Ångrar att jag inte tog två på 10 dB (tycker att det fortfarande är lite klent ljud). Har även monterat ett KN direktfilter. Tyckte doc denna åtgärd var blygsam i sammanhanget (m.a.p. effektökning). |
|
|
vart får man tag på avgassytem till 540? och 370hk....hur då?? *Allt eller inget* -Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag- |
|
|
Jag köpte min byggsats (ej rostfritt) på Speedpart i Vänersborg. De 370 hk är jag också intresserade av... |
|
|
Jag har precis beställt tid hos Ferrita i Köping. Jag trodde att man fick mindre motstånd om man fixade 2x3" eller 2x2,5" rör från kattarna... Varför vill man bara ha ett, när det är dubbla system hela vägen? Någon speciell anledning? Vad recomenderar ni som har erfarenhet? C-YA! |
|
| Avgastteknik i Uppsala sa att 2x2,5 räcker till 7-800 hästar innan det börjar bromsa. | |
| Vad får man räkna med att betala för ett trevligt,lagom högljutt system?Kan man köpa universaldämpare med dubbla in/utgångar om man skulle vilja köra med dubbla rör? | |
|
Mitt kostade runt 2000 kr (byggsatts). Ändröret som var rostfritt kostade 500 kr. Sen återstår lite uppfinningsrikedom för att få ihop systemet med upphängningsanordningar, täthet mm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.