|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tittar på E46 touring eftersom vi snart blir 3 i familjen. Tänkte först att vi måste ha läderlädsel pga barnstolar och barnskor mot säte osv men flera bekanta rekommenderar tygsäten och istället överdragsfilt/täcke under barnstolen. Med tygklädsel som option ökar beg-marknaden rejält. Är läder måste med små barn eller funkar tyg, med överdrag också? Vill helst ha sportstolarna så det begränsar ju utbudet en del redan där. Tacksam för era erfarenheter! /Patrik /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk | |
|
Skinn är att föredra då det är lättare att torka av då det oftast sparkas en del på framstolarnas rygg. M V H Stephan |
|
| Men framstolarnas rygg är inte i skinn oavsett. | |
| qsacage: Finns det inte helskinn även i E46? | |
|
Jo det finns helskinn men det qsacage menar är att bakstycket på stolen är hårdplast nästan hela vägen upp, det är bara ca 10cm klädsel längst uppe. Kolla du på tyg om du känner att det funkar för dig, det enda aber jag kan tänka mig med det är att när du skall sälja så är skinn även då det mest attraktiva och du har fler spekulanter med det. Som sagt finns det jättebra överdrag med fina fickor för alla leksaker. |
|
| Som småbarnspappa: läder rules (fast med överdrag typ Länk ) som lätt skakas av vid behov | |
| Ahab, tänkte helskinn a la E38 t ex där hela baksidan av stolarna är täckta i skinn. :) | |
|
Själv har jag Alcantara halvskinn (mocka) i ena bilen och helskinn i andra och Alcantaran känns skönare, snyggare och sportigare. Faktiskt. Helskinn i Alcantara-stil skulle väl vara det ultimata kanske, men det finns inte. Men rent praktiskt om man har barn är väl helskinn att föredra av den enkla anledningen att det är enklare att rengöra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.