|
|
|
|---|---|
|
Ja jag ska byta stötdämpare på en e46 och de nya dämparna har ej några fjäderbenstallrikar. Hur gör man då ? Billy aka Fantômas | |
| Du menar att du inte har någonstans att sätta fjädern på? | |
|
Precis. Billy aka Fantômas |
|
|
Har bilsteindämpare utan tallriken på (ja dom är till e46). Och undrar nu hur man gör. Billy aka Fantômas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Förmodligen likadant som på E39 ? du flyttar över fjädertallriken till den nya dämparen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ok , mao lite svetsjobb ? Billy aka Fantômas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nej det vara bara att knacka bort fjädertallriken och flytta över den från originaldämparen.. Länk Om det är märkning eller styrning för fjäderbenet i nederänden för att passa i spindeln, se till att mäta och märk upp fjädertallriken så den hamnar rätt vriden i förhållande till ev styrning. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Okej stort tack för infon ! Och ja det är märkningar på dämparna i botten. Billy aka Fantômas |
|
|
Hej! Det stämmer som Hasso skriver. Jag bytade dämpare och fjädrar runt om på min förra E-46:a. Man använder fjädertallriken från orginaldämparen. Jag vill minnas att tallriken bara kunde sitta på ett sätt. Anders |
|
|
Man "slår" mao bort den lite lätt ? Billy aka Fantômas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.