|
|
|
|---|---|
Toballan |
Jag har en manuellväxlad E90 320d från 2005. Har den senaste tiden upplevt ett tjutande resonansljud från bakre delen av bilen. Ljudet förekommer starkast vid ca 60 km/h men även slumpmässigt vid andra hastigheter. Har provat byta ut alla däck utan nämnvärd ändring. Kan detta vara bakaxeln, någon som har upplevt något liknande? |
|
Har också missljud från bakvagnen på min BMW 320D/05 5800 mil.Detta är givetvis inte normalt efter så korta mil. Ska lämna in den på verkstad i kommande vecka på BMW. PA |
|
| Har ni fått någon förklaring/åtgärd gällande ljudet? | |
| Någon som erfarenheter har haft/har missljud typ turbinliknande ljud som ökar med hastigheten, hörbart ifrån 60-70 km/tim? | |
| Har fått det efter byte till vinterdäcken så i mitt fall så är det rent däck-relaterat... | |
|
Jag har nu fått oljan bytt i bakaxeln men missljudet kvarstår. Frikoppla eller belasta drivaxeln påvekar inte ljudet. Tycker inte det liknar ljud ifrån dåligt hjullager, borde även kunna simulera fram dettta vid kraftiga rattutslag men icke! PS: Ljudet uppträder även med vinterdäcken! Någon som har något tipps? |
|
Toballan |
För mej var det nog hjullagret som var slut. Problemet är helt borta efter hjullagerbytet. |
|
Har också missljud från bakvagnen på min BMW 320D/05 5800 mil.Detta är givetvis inte normalt efter så korta mil. Ska lämna in den på verkstad i kommande vecka på BMW. PA |
|
|
Hjullagert på någon sida är det som behöver bytas c:a 3.500 kr på BMW verkstad. PA |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.