|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ,undrar om det finns någon som har lite bilder och en bra beskrivnig på ett hjullagerbyte fram på en E-39 (528-97) ? det ser ju inte allt för komplicerat ut men det kan vara bra med lite vägledning första gången. Tackar på förhand. Mvh: B-Z | |
Proctologist |
Dumfråga, men jag tänkte byta hjullager jag med väldigt snart är tex priset på framhjulslager på mekonomen tex för båda fram elelr är priset för endast 1 lager?? |
| Det var inte mycket till svar på min fråga. | |
|
Jag köpte ett på mekonomen förra veckan och priset 1610:-st ink.4st nya bultar som ska bytas.3års garanti på lagret. BMW tar 1750:- +21:-per bult.1-2års garanti? Inte så smidigt att byta lagret om man inte vill ta isär hela fjäderbenet. Jag kapade bultarna i lagret med vinkelslip utifrån och fick bort lagret. Bultarna gick inte att skruva ur annars. Två bultar sitter åtkomligt medans två sitter bakom stöten. Hade ingen lust att lossa alla spindelleder som sitter i fjäderbenet. Lossade bulten runt stöten och pressade den uppåt och lyckades få bort dom gamla avkapade bultarna och dit med dom nya och drog åt. Rätt eller fel men det gick. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.