|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag lyckades sabba stora delar av plasten på min bil då jag gick loss med polermaskinen. Det skvätte överallt och de är nu vita prickar på de konstigaste ställen dår man inte kommer åt. Jag har försökt att torka av plasten med Autosmarts plastpolish. Det ser bra ut en lite stund då det är svart och blankt. Nån dag senare är det åter grått och prickigt. Det är ju inte bara på plasten det är så utan även en del lister som är målad metall. Jag har även nått plastmedel från Hagmans som är svart men det har jag inte provat på denna bilen ännu. När jag tidigare testat Hagmans-medlet så har det blivit väldigt flammigt. Är det nån som kan tipsa om dett grymmt mirakelmedel så jag slipper svära över bilen så fort jag ser den. /Ola | |
|
Länk det gillar ja starkt funkar perfekt håller länge med |
|
| När jag polerade min bil senast blev det samma sak, då använde jag "black chrome" på listerna det funkade jätte bra. | |
|
Du kan ju prova med en borste, typ nagelborste och något som rengör för att sedan gå på med t.ex Vinyl Shield som Bmwm3mannen rekomenderar, om du skulle ha polerat emot så att trissan bränt in märken kan det ibland gå att värma med varmluftpistol och det funkar även på viss plast som blivit grå och trist. Micke Länk |
|
| Jag lyckades få mina svarta plastlister rena med microfiberduk. Kräver att man gnuggar en hel del. | |
|
Tackar, Ska försöka hina med några av tipsen under veckan. Till att börja med dom som är gratis. Gnugga, gnuggga..... |
|
|
Hej. Köp Lahegas "Dewax" applicera på den aktuella listen och skölj sedan av med högtryck, ev kan man behöva hjälpa till med typ nagleborste om listerna har en strukturerad yta. Dewax är framtaget just för att avlägsna vaxrester och kritningar på tex gummilister. Har använt det professionellt i många år, toppenprodukt. Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.