|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag äger en X3 2.0d 2006 som var avställd 3 månader. Nu när bilen är påställd igen fick jag problem med accelerationen. Ex med 3:ans växel vid acceleration kunde bilen hacka vid 70 km/h och ibland så hände ingenting alls. Fick tipset att varva bilen. Upp på motorvägen och efter ett par mil började bilen gå bra. Nu en vecka senare märkte jag att jag kan inte accelerera mer än 150 km/h. Som om bilen var strypt, händer ingenting även när jag försöker varva bilen kommer jag bara upp till 4500 varv. Min bil har gått 15tusen mil och förra året servade jag bilen och bytte ut alla filter, även bränslefiltrer. Kan tillägga vid avställningen hade jag en kvarts diesel kvar i tanken. Tacksam för svar/tips på vad jag bör kika på innan jag lämnar in bilen till verkstad. | |
|
Hej, Jag kollade upp felkoder och det verkar som laddtrycksregulatorn som strular på turbon. ´Vet inte riktigt hur den fungerar men är en mekanisk del som kärvar. Några tips på vad kan man göra, helst själv (har snart semester och kan meka lite hemma). Undrar om det är svårt eller kan en hemmameckare fixa själv detta. Tack på förhand. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.