|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara berätta hur jag löste problemet med att skivan fastnade i enheten. När jag tryckte på eject hände inget, inte ens något motorljud hördes, det stod bara "no disc". Så jag monterade av listerna, började från höger säte, tog en platt större mejsel, när listerna var av tog jag ut enheten efter att ha skruvat bort dom två skruvarna. Skivan ville fortfarande inte komma ut när jag tryckte på eject. Jag slog en lättare slag ovanpå enheten samtidigt som jag tryckte på eject, och vipps så kom skivan ut. Efter några tester kom jag fram till att något var fel, för skivan fastnade 4 ggr av 10. Jag provade givetvis med en annan skiva, det var likadant där. Jag kopplade bort sladden och bar in stereon, öppnade upp toppen och tog ut mekaniken vilket gick ovanligt snabbt och smidigt. Jag smörjde "ALLA" rörliga delar, kugghjul, spårledare, plastledare....även där det tidigare varit smörjt men torkat, tillsist drog jag en skiva försiktigt in och ut. Monterade enheten i bilen och testade, den var tyst som en mus och klarade 10 av 10 i testet. Kändes väldigt bra! Använde kugghjulfett (bilfett). Hoppas någon mer får användning av detta, jag var nästan säker på att den var trasig. Stereon är tillverkad 2004. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.