AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.345

Mr Cap återbehandling för att bli av med tvättrepor?

Al
140
AlpineWhite
120dM E81 -09
Köpte en 120d ny i höstas (oktober) och gjorde en MrCap-behandling direkt när den var ny.

För att behålla MrCap-garantin skall ju behandlingen förnyas var 12:e månad för ett par tusen.

Nu har jag börjat märka att effekten av behandlingen börjar avta och dessutom har jag lyckats åstadkomma en del tvättrepor - inget extremt, men det syns i solljus. Till råga på allt fick jag ett märke i lacken från en mås som behagade lämna sitt visitkort på min bil en dag när han ätit lite för mycket av den mexikanska buffen och hade en avföring som troligen skulle klassas som kemiskt stridsmedel.

Tänkte därför ta tillfället i akt och förnya behandlingen. En fördel med att tidigarelägga detta är ju också att man får en skinande bil under sommaren när man har som mest glädje av det.

Frågan är nu hur jag satsar mina pengar bäst?

1. Göra en MrCap återbehandling för ett par tusenlappar. Frågan är då om de gör ett tillräckligt grundligt jobb med polermaskinen så att mina tvättrepor och övriga småblessyrer försvinner eller om de bara lägger på ett nytt lager lackskydd? En variant är ju förstås att be dem göra en mer grundlig behandling, men då gissar jag att det blir samma pris som för en "förstabehandling" och då blir ju alternativ 3 kanske mer intressant, se nedan...

2. Lämna in bilen på en vanlig polering hos en duktig rekondare som fixar tvättrepor m.m. Gissar att detta landar på ungefär samma pris som alternativ 1. Nackdelen är ju att jag då frångår MrCap-programmet.

3. Göra en ny behandling med Ditec istället hos en bra rekondfirma. Om alternativ 1 skulle sluta med att jag ändå måste göra en nybehandling med MrCap kan jag ju lika gärna satsa på det alternativ de flesta anser vara det bästa. Frågan är då om det går att göra en Ditec-behandling utan vidare när bilen tidigare varit MrCap-behandlad?

Hur hade ni gjort?
Conan999
Jag gjorde nyss min andra Mr Cap behandlig. Dom tar lite extra där lacken är mera sliten även för 2500kr. På min front så hade jag fått poler/tvättrepor och det fixar dom galant.

Conan999
Mr Caps tveksamma hållbarhet är ju tämligen välkänd ( och personligen upplevd av mig bl.a....)

Dyrt blir det ju hur du än gör då "MrCap"-gojan måste väck om bilen poleras "från början" sen om man lägger på "MrCap-goija", Vax eller "Ditec-Goija" är ju sak samma, underjobbet måste göras ordentligt om det skall bli bra...

Jag provade MrCap 3 ggr ( Första,sista& enda...) sen dess har jag haft Ditec som jag varit betydligt mera nöjd med hållbarheten på ( jag är lat snarare än att jag suktar efter "Micke Olsson-puts" där av mitt intresse för hållbarhet)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.