AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.813

Eftermontera farthållare e91

Har precis gjort klart en bilaffär där jag köpt en 320 touring -06. I annonsen på nätet stod det klart att den hade farthållare och även på lappen i rutan i bilaffären stod det att den hade farthållare, men det visar sig nu att det saknas! Jag har inte hämtat ut bilen ännu och vet inte riktigt vad jag ska göra! Vet någon vad det skulle kosta att eftermontera? Konstigt nog har bilen både advantagepkt och comfortpkt enl annonsen, borde inte farthållare ingå då?

Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Om inte handlaren hade stått för kostnaden och levererat bilen med farthållare så hade jag struntat i bilen och valt en annan. Det kommer väl kosta ca 10.000:- gissar jag.
Farthållaren skall ingå i advantagepaketet. Dock är farthållaren en separat spak på rattstången, och inte integrerad i multiratten som det var på tidigare 3-serie bilar.

10kkr låter riktigt dyrt för att bara montera in farhållare, men kostnaden kan säkert variera en hel del beroende på hur pass förbered bilen är.
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Dum fråga kanske men du vet väl om att farthållaren sitter på en spak under blinkersen och inte på ratten som E46?
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Jaha.. smurf :)
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Priset är en gissning som sagt, jag TROR att det var ungefär i den regionen det skulle kosta när jag kollade upp det åt en norrman häromdan men jag kan ha grovt fel.
Verdi
Jag var inne på att köpa en 320 utan farthållare men hade som krav att de först skulle eftermontera en farthållare. Säljaren sa att det låg på ca 7500:-. (BMW Solna)

Nu blev det en bättre utrustad bil jag valde till slut ändå men priset borde väl vara ungefär rätt.
Jag har farthållare på min men inte aktiv, en uppdatering skulle enligt BMW Mölndal gå på 3500:- inkl arbete.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
dd88: Skulle det kosta 3500 inkl. arbete att uppgradera från vanlig farthållare till aktiv?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.