|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, fjädringen på höger framhjul är helt stum, dvs jag kan inte få karossen att gunga då jag häver mig på framskärmen. Har noterat detta tidigare en gång men då släppte det efter lite körning. Kan det vara dämparen som är kass och har låst sig eller kan såna här fel uppkomma på grund av hjulinställningar eller slitna bussningar? Till saken hör att ratten i bilen måste hållas en aning åt höger för att jag skall köra rakt fram. Tacksam för svar från de som upplevt liknande eller som kan det här med fjädring/hjulinställningar. Mvh /Alex | |
|
Jag har aldrig hört talas om att dämparen låst sig. Det låter mer som att du kanske har ett fjäderbrott. Att ratten måste stå till höger för att du ska köra rakt fram tyder på skev hjulinställning. Ta väck hjulet och kolla hur det ser ut, om bilen inte fjädrar hade jag inte kört en meter till. |
|
|
Håller med Dani skulle också ställt bilen tills jag eller ngn annan tittat på vad som är fel det kan vara saker som är lösa Inte skoj om det inte går att svänga eller man kör av vägen eller dyl. Alltså titta efter vad som är fel för något är det bilen skall alltid fjädra |
|
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Frysta stötdämpare på vintern finns det några som råkat ut för - bilen har då riktigt läskiga vägegenskaper. Nu är det dock inte precis säsong för detta så felet måste vara något annat. Håller med ovanstående. Upp med höger fram i luften, bort med hjulet och gå igenom grundligt samtliga komponenter och infästningar. |
| jag har en liknande fel.. det är kass på stötdämpare...jag helt säker på...bytt stötdämpare så slipper du problemet... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.