|
|
|
|---|---|
|
Hej ! kan någon berätta hur man nollställer fårddatorn i min bil? vad ja är ute efter är att man skall kunna räkna om tex förbrukningen per mil. jag hade en chrysler en gång och på den var det bara att trycka reset så beräknade den om förbrukningen och beräknad räckvid. har testat att hålla in knappen på spaken för blinkers och efter en stund står det "prog" och sedan åtegår den till att visa färddatorns informatin med oförändradvärden. tack påförhand. jocke | |
| Finns det inget i mitt konsollen? Store färddatorn från 94 fungerar i alla fall så. När man kommit åt prog på min kan man t.ex trycka "klocka", sedan "förbrukning" på konsollen. Sedan växklar spaken mellan att visa enbart dessa 2. | |
| Glömde visst: På min nollar man genom att först trycka liter per mil knappen på konsollen, sedan på set på konsollen. | |
|
glömde skriva att det var en tvliknande dispkay monterad på den, där olika saker som tv, gps fanns. där kunde man nollställa färddatorn, men på grund av att jag var tvungen att byta stereo, så fick denna inte plats. tyckte det gjorde inget , då färddatorn ändå presenterade information i mid displayen. den har visat varierande förbrukning tidigare men nu är det som om den har "hängt" sig. jag har bara en knapp till obc och den sitter på blinkersen, samt en checkkontroll som sitter vid varvräknaren och så nollställning av tripmätaren. det spelar väl ingen större roll o den inte visar rätt, men jag är lite av den typen att finns funktionen så vill jag att det skall fungera. Glad midsommar jocke |
|
|
Om bilen t.ex avverkat 1000 mil sedan senaste nollställningen gör det ingen större skillnad om den just nu, dessa futtiga 10 mil drar 10 liter milen, då detta bara motsvarar någon procent och mätaren oftast bara visar 2 siffror. Färddatorn lagrar endast 2 parametrar, sträcka från senaste nollställning samt hur mycket bensin som förbrukats sedan dess. Det är synd att dem nya bilarna är så omöjliga att montera "normal" stereo i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.