|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att köpa en X5 E53 4.4 is svensksåld fullutrustad har ni några köpråd/tips? Hittat en för 140000:-. Och skall nog köpa en till på söndag verkar det som. Så lite snabba råd mottages tacksamt. Nåt vanligt fel med motor växellåda eller annat som kan bli kostsamt? Bensinförbrukning försäkring vet jag är kostsamt men annars? "It's furious to be fast!" | |
|
Hej! Tack för alla bra köpråd och svar på denna tråd ..... NOT! ;) Kan väl skriva lite om mitt tidsfördriv på detta projekt eftersom det säkert finns en massa foolk som söker en fin X5. Har nu kollat på objektet som jag ville köpa. Köpte den inte..... Det som var bra med den var att den gick bra och svarade riktigt gott på gasen , men det är ju inte allt som räknas.. Finns troligtvis en massa X5 på marknaden som är skräp helt enkelt! Denna bile hade : Navigator som inte fungerade, blankslitna däck runt om, inpyrd rök, sliten förarstol, spruckna interiörslister, repiga solfilmer fram, lösa backspeglar, bmw emblem där man knappt såg loggan pga tvätt/blekning, repig och sliten lack, skitigt motorrum mm mm mm Dessutom hade jag frågat säljaren om skicket, innan jag åkte 100 mil tur och retur, och skicket skulle vara bra.....vet inte varför vissa tycker att sina bilar är såååå fina när de i själva verket inte är det? Verkar som att man får leta sig vettlöst trött för att hitta en X5 i bra skick eller? Precis som med E39 M5. ..... Fortsättning följer..... "It's furious to be fast!" |
|
|
Såg att den engelska tidskrifter BMW Magazine (ekller liknande) hade köprådsartikel om just X5 4.4 i maj-numret. Kolla i din tidningskiosk, kanske finns något nummer kvar?! Hälsningar R |
|
|
Är sugen på en x5 jag med,om allt funkar som det ska,kanske jag äger en till våren.Priserna verkar vara ok,men man ska ju inte ta första,bästa ir kanske billigaste. Ang försäkring så skulle jag få pröjsa 370sek månad för halvförsäkring hos folksam,ganska vettigt. |
|
|
Har nu hittat en underbar x5 4,4 03:a. svensksåld silvermetallic fullutrrustad. säljes till våren för att prova en m5 eller nyaste x5..... hör av dig b2600 om du skulle vara intresserad..... "It's furious to be fast!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.