|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Har försökt starta upp E12:an idag men det vill sig inte riktigt. Så fort jag vrider på startnyckeln så brinner följande säkring: "Kontroll u Anzeigelicht Autom. Starthilfe Drehzahlmesser (Elektr Kraftstoffpp.)" Så vad betyder detta? Tips är värda sin vikt i guld nu! /K | |
|
"Kraftstoff" betyder i alla fall bränsle. Bränslepumpen? Google översättning kan kanske hjälpa. |
|
|
Aha, alltid ett uppslag. Var lite inne på att startmotorn beckat ihop och inte orkar dra runt motorn vilket resulterar i säkringshaveri. |
|
| Kontrollera anslutningarna till bränslepumpen, dom kanske har ärgat. | |
|
Bränslepumpen måste kollas, har nämligen haft ner den för byte av lite slangar. Sitter reläet till pumpen i säkringsdosan? /K |
|
|
kabeln kanske har nöts av och ligger kortis mot karossen, om den är hel prova att koppla loss den i med ny säkring och vrid på nyckeln, för att se om den går då förblir den hel så är det nog pumpen. Själva pumpen kanske har fastnat? |
|
|
Tack för tipsen! Blir heldag i morn i garaget. En E12:a kan man ju sällan lägga ner för mycket energi på ;) /K |
|
|
Hur länge har den stått? Jag har en e21 320 :77 som stått i garage i 16, skall plocka ut den till sommaren. |
|
|
sen -99, varav det senaste året utomhus... Lacken är bedrövlig, måste bli en ny. Annars rätt skaplig, bra inredning dock med fel ratt och inte alls särskilt mkt rost, nån blämma bara, inget kex. Mätaren står på ca 16-tusen mil. Ska fixa bilder snarast |
|
|
Min har klarat sig rätt bra jag vet dock inte hur det ser ut under, det är bara att gräva ut den och åka och besikta och få en lista. Det jag märkt är att e21 serien börjar försvinna från skrotarna, men det borde inte vara något problem att hitta nyproducerade bildelar i tyskland. |
|
|
Exakt, de vanliga firmorna typ mekonomen etc har ju bara std slitdelar. Behöver man lite mer uddagrejer blir det svårare. Länktips på sajter med originalgrejer vore uppskattat! |
|
|
Då jag varigt i den branchen fram till igår så vet jag att det går att beställa hem mycket mer än vad som finns p hemsidan. Meconomen, meca micro alla beställer oftast från samma leverantör, karosseridelar från tex klockerholm. |
|
|
Har nu bytt alla säkringar i boxen plus fixat till lite dåliga elanslutningar. Det konstiga är att det verkar inte brinna några säkringar! Följande händer: Tändning på, allt OK, vrider på starten, klickar i startmotorn, ingenting händer Provar en gång till, allt dött, inte ens tändningen fungerar. Sen, efter typ 10 minuter kan proceduren upprepas likadant igen. Blir inte klok på detta! |
|
| låter som startmotorn eller dess anslutningar. | |
|
Ja måste nästan vara det. Ska plocka veck den och låta en elmotorverkstad kolla upp den. Men lite skumt att man kan vänta en stund och så klickar den igen, för att sen vara död en stund... Jaja bilar är ju inte alltid logiska |
|
|
Men har du verkligen ström i batteriet''? det är inte så att batteriet vart urladdat för att du hade nåt elfel, och därför klickar för att den inte orkar dra runt startmotorn? |
|
|
Håller med delorian,antingen urladdat batteri eller bara dålig kontakt på batteriet eftersom det återhämtar sig.Rengör polerna och på med startkablar så slipper du nog ta bort startmotrn. Min E12 har stått i 19 år,motorn har fastnat så jag har hällt diesel i cyllarna och hoppas att tiden gör lite. Mvh Jonas B. |
|
| Brynet häll tunnflytande olja i cylindrarna, jag har varigt med om det förut att det fungerade, vi hällde ner lite wd-40 i varje hål och lät det stå en vecka. kanske inte rätt men det fungerade. | |
|
Kollade batteriet för några dagar sedan och då var det OK. Får checka igen. Lite märkligt att ena studen är det helt dött, inte en lampa tänds när man vrider på tändningen, för att en stund senare funka igen, tills man vrider på starten. Jaja ska kolla som sagt |
|
|
Kolla efter en stor huvudsäkring, ibland kan det se hel ut men vara en liten spricka i den. Prova och byt, kolla alla anslutningar, inklusive dem på startmotorn. |
|
|
Brukar det finnas någon mer huvudsäkring på något annat ställe än i säkringsboxen? Har hursomhelst skruvat veck startmotorn för koll, sitter ju inte alltför bökigt till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.