|
|
|
|---|---|
|
Hej på er!! Har varit och tittat på denna bil Länk. Den var väldigt fin både utvändigt och invändigt. Servad regebundet hos Wölkes. Den var på besiktning förra veckan men fick åka direkt till verkstaden efteråt då handbromsen inte tog. Då bytte dom bromsskivorna bak samt alla länkarmsbussningar. Den var jätteskön att köra och det jag gllade var att man inte kände att den växlade, gick extremt mjukt och tyst. Den är tydligen tantkörd sa gubben som sålde den. Men det är dags för Insp 2 servicen på den nu enligt serviceindikatorn i bilen. Men jag undrar vad jag kan göra åt priset, hur mycket kan jag pruta tror ni? Enligt Bilpriser.se så hamnar värdet mellan 42000-49000 vid privatköp. Det vore ju guld om jag kunde få den för 42000:P | |
| Men är det verkligen nödvändigt med Inspection II på en såpassa gammal bil? Du kan noll-ställa servicelampan och serva/byta det som behövs själv. Bara för att det heter Inspection II behöver inte betyda att bilen är i behov av just Inspection II. | |
| Då bilen haft 10 ägare så är det väl orimligt att alla varit tjejer, eller? | |
|
Nej det menar jag inte. Förstår jag själv att det omöjligen kan ha varit 10 fruntimmer som har kört den. Däremot har den vandrat inom hans släkt dom senaste 7 åren, inte för att det betyder nåt men. Men det skadar väl inte att göra en inspection 2 service på den väl? Eller räcker det med inspection 1? Den var på oljeservice i augusti förra året. Det kanske räcker med ett enkelt oljebyte eller? |
|
| En 320 med automat drar ganska mycket mer bensin än en manuell, en vän har en automatare och den drar mer än min e39 523 | |
|
Radiophonic// I många fall räcker det med filter/oljebyte, men i och med att bilen är automat du kanske borde fundera på att även byta oljan i automatlådan. Kolla även bromsar och belägg. |
|
|
Att få ner priset med 35% brukar inte gå på några dagar. Om säljaren övervärderar brukar det ta några veckor innnan han inser att köparna saknas till begärt pris. Behovet av inspektioner minskar inte med åldern på bilen, snarare tvärtom. Däremot kan man göra inspektionspunkterna själv och genom det spara pengar. Inspektion II innehåller många kontrollpunkter, däremot inga konstigheter, **BMW-ägare i 29 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Tack för era råd, uppskattar verkligen alla tips jag får. Ingår oljebyte för växellåda i insp2? Jag bor ett stenkast ifrån bavaria hb här i gbg. Har läst här på forumet att han ska vara duktig. Kanske borde lämna in den till honom om jag köper bilen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.