|
|
|
|---|---|
|
Bromsproblem! Bromspedalen är svampig och går i botten med bilen igång. Har bytt följande NY bromsbomb!, "bromsbombs-membran/ventilblocket", bromsförstärkaren som sitter innan huvudbromscylindern, provat med tre st fräsha men ej nya huvudbromscylindrar, kontrollerat alla sex st bromsslangar vid tryck efter eventuella armeringsdefekter. Har luftat systemet på tre olika sätt 1,trycksatt systemet med tryckluft 2,Självdränering 3, Traditionella viset en sitter i å bromsar en luftar. Allt detta utan något som helst resultat, fast med bilen avstängd och nyluftad känns den riktigt bra ända tills man drar igång den igen. Nån som har nåt tips? Pata | |
|
Servopumpen kanske? Hur känns styrservon? När min rem till servopumpen var dålig fick jag skum känsla i bromspedalen emellanåt.. Har du inte sett den sidan innan kan jag varmt rekommendera www.e28.se M V H Johan |
|
|
Är ingen expert men har kanske något tips ändå. Kolla att bromsbeläggen inte sitter fast i bromsoken, Sitter något fast sviktar beläggen och blir konkava och ger en svampig känsla. Råkade ut för det på en kompis toyota. Beläggen sviktade bara med motorn igång. Är det skivor bak på 528an? Jag hade trummor på 520-85 som jag hade.På den blev bromsen konstig när autojusteringen för handbromsen kärvade.Bromsbackarna fick längre väg att gå innan det blev bromsverkan. |
|
|
Ja det ända jag ej bytt är ju servopumpen. Men styrningen känns ok! Något som jag undrar över är hur bromsförstärkaren som sitter innan huvudbromscylindern ser ut innuti, hur funkar den? Är det mekanisk förbindning från bromspedals "anslutningen" vidare till tryckstången på andra sidan som trycker in huvudbromscylindern? eller är det olja med tryck på mellan dessa punkter? Svårt att förklara! Pata |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.