AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
999

Min bil drar tjuvström

Lo
1
Lokesson
528i -96
Min BMW 528i -96 har en ful vana att dra ur batteriet under natten. Jag kan ställa den vid 21.00 och då jag ska ta den på morgonen är batteriet slut. Jag har ett nytt batteri och bilen hoppar igång direkt vid starthjälp. Till saken hör också att då bilen är avstängd så "tickar" (låter det) det lågt och konstigt från stereon. Kan detta vara boven i dramat. Har någon annan en gremling i sin stereo? Om så, hur åtgärda eländet?

Tacksam för svar.
Lokesson
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Prova med att ta bort säkringen från stereon så märker du om det är den. Annars är det bara att fortsätta på samma vis tills du hittar energi tjuven.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

du kan mäta strömförbrukningen med en multimeter. Vet ej vad den exakta vviloströmmen är men det handlar om mA. Eftersom bilen drar ur batteriet över natten så har du en tjuvström på ca 7-10A. När du mäter strömmen så kan du ta ur säkring, för säkring och när du inte har ngt utslag på multimetern har du hittat rätt säkring. Därefter kontrollerar du vilka förbrukare som ligger på den. Om du misstänker stereon så börja med den.

Lycka till!
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Skulle inte tro att stereon kan dra ut batteriet under en natt om inte batteriet är kass från början
Kolla så att bilen laddar som den skall till att börja med kolla också batteriet så det är ok när du ställer den

Trevlig midsommar

Ha de T
Sök gärna inlägg, det finns väldigt många om man skriver"tjuvström" i sökrutan.
Exempel:Länk
Här står också hur man gör för att felsöka, angående sleepmode osv.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.