AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.041

Importera modell som inte såldes i SE?

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Jo, såhär är det: Det lutar åt att jag ska ta hem en bil igen, MEN, vill ta hem en Alfa 147 (eller 156 -04+), med 1,9 JTD 16V.

Kan jag regga den bekymmersfritt? Jag tror inte att den puffran såldes i Sverige. Det ska väl gå att regga in den i.a.f.?

118D är också i fokus... Men jag har en trevlig spekulant på 523:an, och 525:an ska jag behålla. Vill dock köpa en trevlig pendlarbil till sambon. Alfan är ett rent intresse, sen hurvida kvalitén är jämfört med BMW, vet vi alla...

Så till frågan igen: går det att regga en ej såld motor i Sverige?

Tack för seriösa svar!

Mvh:

Zoltan
Ja, inga som helst problem, du kan regga en Lancia Thesis om du vill:)

EU godkända helt utan problem, US och Japan modeller lite mer jobb om dom inte varit reggade i annat EU-land, typ Suzuki Cappuccino, Nissan S-Cargo etc.

Stephan
Stephan735i,

Lancia Thesis....vilken placering har den på 10 i topp av de fulaste bilar som tillverkats...:)

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Tackar! Misstänkte att EU-gk. äar inga problem. Såld 523:an idag, så nu börjar det roliga igen:

Jaga rätt på en trevlig pendlarbil till sambon. Man verkar kunna få en rätt ny 147:a för strax över 100 lappen. 1,9 JTD 16V lär det bli.

Men, av gammal vana, kommer jag att jämföra den med ca. 1,5år äldre 1-serie, se om BMW är värd priset...

Men Alfan är ruskigt snygg bil också, även invändigt. Efter ca. 13 års BMW ägande, dags att prova nåt annat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.