|
|
|
|---|---|
|
Tja ba! Vill dela med mig av en intressant erfarenhet, Jag har sökt och hittat trådar avseende ämnet. Tyvärr så fanns egentligen inga bra svar/fanss inga svar. Dock fanns en liten strimma av hopp i en tråd. Men till saken... Idag märkte jag ett periodiskt klonkande från höger bakhjul. Klonkandet uppträdde endast vid frikopplat läge. Klonkandet var direkt kopplat till bakhjulets rullhastighet. Klonkandet upphörde vid kraftöverföring oavsett vilken hastighet. Min första tanke var att hjullagret hade kassat ihop. Konsultation med detta forum drev mig vidare mot att bakaxelväxeln var kass men det fanns en del skillnader i symptom. Jag träffade på två trådar - en som beskrev samma symptom utan några svar samt en som beskrev en lösning men inte direkt på beskriven symptom. Konsultationer och ett visst hopp så tog jag mig samman och gick ut till fälgkorset... Japp! Samtliga bultar på höger bak var lösa... efter åtdragning så har beskriven symptom försvunnit! Andra tyskar beskriver tekniken i bilen men ej Varför jag skall vara ägare förutom... Freude am Fahren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.