AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
694

Hur ta väck ext. dörrlister (dörruppslagslister) m.m.?

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Jag köpte nyligen en E36 320iT -99 som bruksbil. Pyntade 30.000kr för en Sv-såld på 16.000mil (okej pris?). Servad på BMW fram till 2007 (servicebok), helskinn, lite rostig dock (som jag ska fixa).

Nu till rosten. Har köpt rätt lack från BMW och primer-lack från Mekonomen och tänkte gå på med stålborstehuvud på borrmaskin för att slipa bort rosten undertill på dörrarna samt på sidorna.

Men, hur får jag bort dörruppslagslisterna på utsidan? Rosten har liksom letat sig in under listen där listen tar slut (bak). Måste man verkligen riva hela panelen på insidan av dörren? Vart hittar en DIY på detta isf? Någon som kan förklara? Har googlat utan någon vidare fiskelycka (även kollat autopowers gör-det-själv-databas).
Bayer_Aleks
Dem brukar inte vara skruvade. Oftast är det antingen bara clipss eller så enkelt som dubbehäftande. Så är det på Volvobilarna i alla fall....dubbelhäftande tape av 3M typ.
Testa o dra lit ei kanten så märker du om det är tejpat eller clipsat, men knappast skruvade.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
de är säkert clipss som sitter där. är man försiktig när man drar loss brukar de inte gå sönder.

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.