|
|
|
|---|---|
|
hejsan var efter en reservdels bil i veckan en 750ia-91a,slut i karrosen men mkt grejer som jag behöver, den har stått i ett par år, i med bat och starta den ,problemet är att den knappt varvar mer än tomgång,runt 1000 rpm ,förra ägaren sa att den gick bra när han ställde den va kan vara fel nån som vet?lmm? inte för att det gör något när den ändå ska slaktas men skulle vara skoj att få den att gå vad testa?,mvh krille | |
|
Den kanske bara går på halva motorn pga att en soppapump inte startat? Eller så har den gått in i failsafe mode men då skall den gå upp till ca 2000 rpm. Kan även vara kärvande spjällmotorer /Mats J |
|
|
men hur fixa att deb gått i f4lmode?soppa pumpar går som de ska?och har haft upp spjälen å de öppnra som de ska, krille |
|
|
Hade du ett bra batteri? Jag vet att när min 750 stått ett tag att batteriet blir dåligt... När jag brukar starta igång min efter vinterdvalan så får jag också att den går in i eml läge. Det beror på att alla givare och sensorer inte får rätt spänning. Och då får elektroniken spel och tror att det är något fel. Så jag brukar alltid slänga i ett fräsch batteri och då funkar det igen! |
|
|
fixat felet el rättare sagt så har bilen fixat sig själv! förmod va det glapp nånstans krille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.