|
|
|
|---|---|
Hjelm |
Nu har jag skannat alla inlägg om luftfilter. Fortfarande några frågor.. Det finns bl, ett green för "original" installation som utnyttjar original kanalerna till fronten.. Om man gemför detta mer ett koniskt filter som kräver värme sköldar och en hel del pul.. 1# Effekt mässigt, vinner man mycket på ett koniskt ? 1,1# är det så att om man inte fixar friskluft tillförsel till ett koniskt så kan effekten bli negativ? 2# ljudmässigt, låter det "original" monterade Green filtret "bättre" än BMW original? 2#"original" monterade Green filtret ger det bättre effekt än BMW original 3# Vilket filter rekommenderas till 535IA -91 E34 |
Hjelm |
Är det ingen som labbat med 535an? Det borde inte vara lika dant för 535 som till de mindre motorerna.. Jag har sökt i forumet men inte hittat informationen..Tar tacksamt emot tipps!! |
|
1. Nej. 1.1. Ja. 2. Knappast någon skillnad, eftersom ljudet i det fallet till största delen bestäms av själva burken och inte filtret. 2.2. Knappast någon märkbar skillnad mellan ett nytt BMW filter och ett nytt "green". 3. Du blir nog tvungen att pula ihop något själv trots allt. Ordentliga slangar/rör, ev. värmesköldar beroende på filterplacering, någon typ av "koniskt" filter (behöver inte vara just koniskt men du fattar...) av känt fabrikat t ex KN, något arrangemang för att få frisk luft till filtret. Men vänta dig inga underverk. |
|
| har ett K&N på min motor men märkte faktiskt ingenting ... | |
Hjelm |
inte ljudmässigt heller? ;( |
Hjelm |
w9816. Thanx! Det blir modifiera det hela lite då da. |
| Kör på koniskt filter.. Oslagbart insugsljud vid fullgas! | |
|
visst låter det, tänkte mer effektmässigt det tjuter bra :-) |
|
|
De öker efekten en hel del! ca 5-10hk de beror ju på vilket filter du köper då! Om filtret drar in varm luft så får de ingen efekt! Du ska dra rör från spojlern till filtret! Så att du får riktigt med kal luft till filtret! Och du får ett sportigare ljud i bilen! Lycka till! Mvh: Andreas ICQ:156184211 |
|
Hjelm |
Tackar för svaren! Det blir ett K&N filter, koniskt.. Men det finns i olika storlekar.. är det bara att köpa det största och vara nöjd, eller klarar jag mig med något av de mindre?? |
| Du bör nog kolla upp vilket filter som passar. Anslutningen brukar man få modifiera en del för att få ett koniskt filter att passa. Det finns garanterat en färdig sats med anslutning och filter till din bil. Kolla upp hos t.ex motornord.se de har säkert. Då får du garanterat perfekt storlek på filtret utan att du behöver prova dig fram. Tjohej | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.